בנט: "נתנגד לכל תכנית שתכיר במדינה פלסטינית"

יו"ר ימינה התייחס למפת הריבונות המסתמנת והבהיר כי לא יתמוך בכזו שתכיר במדינה פלסטינית, ותבע מנתניהו להפסיק מיידית את הזרמת הכספים למחבלים: "יש חוק כזה שאתה הצבעת עליו. תשתמש בו". בנוסף דורש בנט להגדיל את כמות בדיקות הקורונה: "אם הכלכלה תיסגר זה יהיה ווידוא הריגה לבעלי העסקים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 12:05 יא בסיון התשפ

בנט: "נתנגד לכל תכנית שתכיר במדינה פלסטינית"
נפתלי בנט, צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת נפתלי בנט, מדבר היום (ד') לתקשורת, וקורא למשרד הבריאות להגדיל באופן מיידי את כמות הבדיקות לזיהוי הידבקות בנגיף הקורונה. בדבריו, בנט מאשים את משרד הבריאות ב"עצלות וקלות דעת" וטוען כי במידה וכמות הבדיקות לא תעלה, הדבר יביא לסגירת הכלכלה, דבר שיהווה מכה קטלנית על בעלי העסקים.

"משרד הבריאות לא מגדיל את מספר הבדיקות וזה דבר שיכול להמיט אסון על כלכלת ישראל. אם לא יהיו מספיק בדיקות, אנחנו נראה שוב את כלכלת ישראל נסגרת. הדבר הזה יביא שוב לסגירת כלכלת ישראל בשיטת "הפטיש" וזה יהיה ווידוא ההריגה הסופי של העסקים בישראל"

לדבריו, "הפער בין המילים לבין המעשים הוא מאד מאד גדול. אין מספיק בדיקות. ואני קורא לאנשים, תתחילו לזוז. כששר אומר שיש לו מדיניות זה לא מספיק. משרד הבריאות הוא משרד רגולטורי ולא ביצועי, ולכן גם אם שר הבריאות מדבר על תכנית, יש המון מרחק מהביצוע בשטח. יש פה עצלנות, ויש פה קיבעון מחשבתי, צריך להפסיק את העצלות ולהתחיל לזוז"

בנט התייחס גם למפת הריבונות המסתמנת, וטען כי בכוונתו לתמוך רק בתכנית שתיטיב עם מדינת ישראל וביטחון ישראל. "אני עוד לא יודע מה המפות ומה החלוקה. כשנדע, נדע מה להצביע". בהמשך דבריו הסביר יו"ר ימינה שהבהיר כי יתנגד כמובן לכל עסקה שתכלול בתוכה הכרה במדינה פלסטינית.

בהמשך התייחס בנט גם לכספים שמחבלים מקבלים על ישיבתם בכלא הישראלי ותבע מנתניהו: "עצור את הכספים שהמחבלים מקבלים. יש חוק שעוצר את הכספים שאתה בעצמך הצבעת עליו, זה בדיוק עשר דקות לקרוא את עקרונות החוק ולהשתמש בו. כנס את הקבינט ותעצור את הכספים, ממה אתה מפחד?" תהה בנט.