על אף החלטת השרים: הרשויות מסרבות לפתוח את בתי הספר בראשון

התגובות להחלטת השרים כי הלימודים בבתי הספר לכיתות א'-ג' ישובו ללימודים בראשון כבר קיבלו התנגדות. בעיריות תל אביב, רמת גן, קריית מלאכי ועוד הודיעו כי לא יפתחו את שערי בתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/20 13:30 ז באייר התשפ

על אף החלטת השרים: הרשויות מסרבות לפתוח את בתי הספר בראשון
רון חולדאי. מתנגד להחלטת השרים, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

ישיבת שרים הכריעה סופית כי כיתות א'-ג', וכן כיתות י"א ו-י"ב ישובו ללימודים כבר ביום ראשון. החינוך המיוחד יחזור באופן מלא ללימודים גם הוא, לעומת זאת הוחלט כי גני הילדים והפעוטות ישובו רק בעוד עשרה ימים בתאריך 10.5. 

אלא שההחלטה מקבלת התנגדות חריפה מצד ראשי הערים והרשויות ברחבי הארץ. בראשן עיריית תל אביב יפו הודיעה כי לא תיפתח את גני הילדים וכיתות א'- ג' ביום ראשון, מלבד החינוך המיוחד שהלימודים במסגרתו יימשכו כרגיל. ראש העיר רון חולדאי: "לא ניתן לפתוח ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות רק ביום שישי. שינויים טורפים את הקלפים ודורשים היערכות מחדש".

אל ההחלטה מצטרפים גם עיריית רמת גן, צפת קריית ביאליק וקריית מלאכי. ראש העיר בקריית מאלכי אליהו זהר הודיע: "לאחר ישיבה בנושא החזרה ללימודים יחד עם מנהל אגף החינוך אבי אדרי, החלטתי כי תלמידי קריית מלאכי יחזרו רק ביום שני. צוותי החינוך יחזרו לבתי הספר ביום ראשון ויכינו טוב יותר את קליטת התלמידים. אני מחוייב לבטחון ילדנו ויום נוסף של היערכות מקסימלית יכול רק להועיל. עדכנתי את יו"ר ועד ההורים העירוני אורן אוזן ושמעתי ממנו כי הם בדעה אחת איתנו שלא להחזיר את הלימודים ביום ראשון".

מנגד בעיריית גבעתיים מברכים על החלטת השרים ומאשרים כי יפתחו הלימודים ביום ראשון. לדברי ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק: "‏למרות הבלגן, אני מברך על החלטת הממשלה. מנהלי בתי הספר בגבעתיים ערוכים לקבל את התלמידים בכיתות א'-ג' ביום ראשון, כנ"ל את תלמידי י"א-י"ב, ומאחר וזו לא חובה, נשמח לקבל את כל מי שיחליט להגיע לבית הספר ביום ראשון". עוד הוסיף ,"גני ילדים זה סיפור אחר, פה נדרש עוד לכולנו זמן וסבלנות עד להחזרת הילדים".

החלטת השרים קבעה כי ביום ראשון הקרוב, 3.5, יחזרו ללמוד 5 שכבות בחינוך הכללי ו-5 שכבות בחינוך החרדי. בחינוך כללי- תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב, בחינוך החרדי: שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א, תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא, נוער בסיכון - יסוכם בנפרד בשעות הקרובות.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן