הנשיא ריבלין ביקר בישיבת כפר הרא"ה

הנשיא ביקר ב'אם הישיבות התיכוניות' לרגל חג השבועות, השתתף בלימוד לקראת החג ונשא דברים בבית המדרש: "בימים האלה שוב אנו שומעים "אנחנו והם", "הם ואנחנו". ואני אומר, רגע, שניה, בואו נעצור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 14:51 ד בסיון התשפ

הנשיא ריבלין ביקר בישיבת כפר הרא"ה
הנשיא ריבלין בבית המדרש, צילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין, התקבל בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף" באם הישיבות, ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה, היום (ד'), כשהגיע אל ביקור בישיבה לכבוד חג מתן תורה. את הנשיא קיבל מנכ"ל הישיבה פיני אפרתי ואת הלימוד המשותף הוביל ראש הישיבה הרב יעקב חביב. בביקור שהתקיים על פי הנחיות משרד הבריאות בימי המאבק בקורונה, השתתפו מספר מוגבל של תלמידים אשר התעקשו בכל זאת לכבוש את ספסלי בית המדרש על פי הנהלים.

הנשיא פתח את דבריו בהתייחסו לאבות המייסדים של הישיבה הרב משה צבי נריה והרב אברהם צוקרמן זכרם לברכה.

"במסורת היהודית, ימי ספירת העומר הפכו בחלקם לימי אבלות. אבלות על מות תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה. את התיקון למעשיהם, ביקשו הרב משה צבי נריה והרב אברהם צוקרמן זכרם לברכה, להתחיל מכאן, מהגבעה. הם גידלו דורות של תלמידים וחניכים, חניכי בני עקיבא תחת דיגלו של רבי עקיבא שאמר: ׳ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה׳. את הערך הזה לחבר, לכבד, לאהוב כל אחד מישראל הם הציבו כדגל. והדגל הזה זו משימת חיים, משימה חיונית גם לדורנו. למצוא את החוטים המחברים בין חלקי העם, להציב גשרים של חיבור, מול חומות של ניכור", המשיך הנשיא.

הנשיא בבית המדרש

הנשיא בבית המדרשצילום: מארק ניימן, לע"מ

עוד הוסיף הנשיא: "בימים האלה שוב אנו שומעים "אנחנו והם", "הם ואנחנו". ואני אומר, רגע, שניה, בואו נעצור רגע לנשום. יש לנו מדינה אחת, קטנה ואהובה. מדינה שהיא חזקה מכל חלקיה, שיכולה לכל אתגר, שצומחת מכל משבר. רק עכשיו חגגנו יחד 72 שנים למדינת ישראל, אנחנו זוכרים כמה הפלא הזה הוא לא מובן מאליו. אנחנו חייבים לשמור על הבית הזה. לחלוק ולהתווכח כן, אבל לא להתפתות להתלהמות, לשנאה ולשבירת הכלים, גם כשקשה וכואב מאוד. אנחנו חייבים את זה לכל הדורות שקדמו לנו ואנחנו חייבים את זה לא פחות לילדים שלנו, לכם, לכולכם".

הנשיא התייחס לבוגרי הישיבה לאורך הדורות ואמר: ״משלושה עשר תלמידים שעלו על הגבעה הזו, לפני כשמונים שנה, צמח עולם תורה, ישראלי, לאומי, ציוני מפואר. קרוב ל-100 מבוגרי ותלמידי ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה נפלו במערכות ישראל, החל מתקופת קום המדינה והמחתרות ועד זמננו. מהישיבה המופלאה הזו, קמו והתפתחו, ישיבות ההסדר, האולפנות לבנות, מכינות קדם צבאיות, וישיבות גבוהות. כמה מידידי הטובים בכנסת היו בוגרי הישיבה בניהם מורינו הרב דרוקמן, כצלה, חנן פורת ז"ל, ועוד. ישיבת בני עקיבא בכפר הרוא"ה, שמציינת שמונים שנה, הפכה לסמלה של הציונות הדתית. והציונות הדתית, יקרה לכולנו".

הנשיא עם ראש הישיבה, הרב יעקב חביב

הנשיא עם ראש הישיבה, הרב יעקב חביבצילום: מארק ניימן, לע"מ

בתום דבריו אמר: "אני מקווה ומייחל כי בחג השבועות נוכל לחזור כולנו לבתי המדרש ולבתי הכנסת בזהירות ועל פי הכללים, אבל באהבה גדולה נקבל את התורה כולנו כאחד. בְּלֵב אַמִּיץ וּבְעֶזְרַת ה´, עָלֹה נַעֲלֶה!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן