מוטי יוגב על הרב רפי פרץ: "פעל בחוסר אחריות מעבר לחוסר היושרה"

חבר הכנסת לשעבר מסביר לחדשות כיפה מדוע שר החינוך לא היה צריך להיכנס לממשלת האחדות באופן עצמאי וטוען כי הציבור הציוני דתי איבד את האמון בנבחרי הציבור שלו: "ככל שהוא ילך הביתה יותר מהר, כך יהיה ניתן להתחיל לבנות חזרה את הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/20 14:33 כ באייר התשפ

מוטי יוגב על הרב רפי פרץ: "פעל בחוסר אחריות מעבר לחוסר היושרה"
ח"כ מוטי יוגב , צילום: כיפה

בצל עריקותו של יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מימינה וכניסתו לממשלת האחדות, חבר הכנסת לשעבר, מוטי יוגב מסביר כי שר החינוך גרם לכך שכוחה של הבית היהודי נחלש ביותר: "האינטרסים של הציונות הדתית לא נגמרים בעוד שני בתים במזרח ירושלים"

אתה תומך בהחלטה של הרב רפי לחבור לממשלת האחדות ואלי לעזור לציונות הדתית דרך כך? 

"אני אפתח בזה שאני מברך על הקמת ממשלת האחדות אחרי שנה וחצי של סבבי בחירות. זה נראה לי חיוני שהממשלה הזו תקום הן בגלל אתגרי השעה והן בגלל יתר האתגרים של עם ישראל ומאוד רציתי שימינה תהיה בפנים. דבר שני הוא שאין שום מקום להתנהגות אופורטוניסטית שמקדמת אדם כזה או אחר. פוליטיקה היא בראש ובראשונה שליחות ציבורית, במקרה שלנו של הציבור הציוני דתית

לא היה מקום להצטרפות אישית של פרץ גם אם הוא הצליח למחוק את החובות של הבית היהודי על ידי הליכוד. האינטרסים של הציונות הדתית רחבים הרבה יותר ולצערי מעולם לא דנו בהם. הם מתחילים באינטרסים חברתיים של עם ישראל בקליטת עלייה וחיזוק הפריפריה ועוברים לאינטרסים של תורת ישראל וההשפעה הברורה שלה על עולם החינוך. אנחנו לא נגמרים בעוד שני בתים במזרח ירושלים". 

האם הוא יצליח להעביר את ההחלטה במרכז הבית היהודי? 

"אינני יודע. מרכז הבית היהודי בשנים האחרונות הפכה למפלגת יחיד בה רק המנכ"ל והיושב הראש קובעים. היא גרמה לרבים מהנציגים הבוחרים לבריחה מהמפלגה. מרכז שגודלו קרוב ל- 900 אלף איש, במרכז המקסימלי הופיעו 150 אנשים. אנשים איבדו את אמנם במפלגה המובילה בציונות הדתית והפכה לשפחה נסרחת שלישית בסדר התנועה אחרי ימין חדש והאיחוד הלאומי. כאשר קראתי לאיחוד הכוחות עם האיחוד הלאומי, בחר הרב רפי פרץ לעבוד עלי ולחתום דווקא עם עוצמה ואחר כך לבגוד בעוצמה ולבטל עם עוצמה ואחר כך לגנוב את המרכב ולבסוף לדחוק אותי בהרכבת הממשלה בחוסר יושרה ובדבר הזה הוא איבד את האמון הציבורי ואולי הוא שכח את הסולם הערכים שבגללו הגענו לפוליטיקה. אני סבור שככל שהוא יילך הביתה יותר מהר, כך יהיה ניתן להתחיל לבנות חזרה את הציונות הדתית ולהביא אותו למקום הראוי לו בנוף הפוליטי". 

יש דרך למוסדות המפלגה למנוע את האיחוד העתידי בין הליכוד לבית היהודי? 

"לא בטוח בכלל כי כל המוסדות בשליטה של היושב ראש והמנכ"ל הדמוקרטיה מתה כבר כמה שנים ולכן יכול להיות שזז משהו בהיסטוריה המפוארת של הבית היהודי, שיסודה במפד"ל ההיסטורית וראתה את ערכי הציונות הדתית לעיניה. 

תפעל להדחתו? 

"אני לא בטוח שניתן לתקן את הדברים מתוך מוסדות הבית היהודי, יכול להיות שהמהלך צריך להיות רחב יותר. אני אשתדל לסייע להשבת הציונות הדתית למקום ראוי יותר ומוסרי יותר, ולהשיב את האמון הציבורי בנציגים הפוליטיים שלה ולא כפי שחזינו במו עיננו שהוא ירד עד לתחתית ולנציג אחד של הבית היהודי בכנסת ישראל. או שנבחר יושב ראש חדש או שיקומו דברים חדשים". 

נשמע שמאוד כואב לך

"כאב זה לא תכנית עבודה ואנחנו צריכים לחשוב בצורה אופרטיבית ורציונלית איך בונים את הכוח הפוליטי של הציונות הדתית באופן מאחד. גם לפוליטיקה יש כללים ומי שמתנהל בדרך שאיננה ישרה לא תצא ממנו ברכה. מי שתומך בזה ורואה בזה תרגיל פוליטי זה חוסר אחריות מעבר לחוסר היושרה" 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן