סערת החופש בל"ג בעומר | הגננות: "הופקרנו ללחצי ההורים"

לאחר הודעת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי הגננות יכולות להתנדב בל"ג בעומר, וכי מדובר ביום חופש, מוחות מאות גננות "לא צריכות את הסכמתך להתנדב, היחסים עם ההורים ספגו טלטלה". קראו לה לקבל החלטה ברורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/20 11:50 יד באייר התשפ

סערת החופש בל"ג בעומר | הגננות: "הופקרנו ללחצי ההורים"
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: shutterstock

מאות גננות פנו היום (ו') במכתב למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בו הן מוחות על קריאתה להן להפעיל את הגנים בל"ג בעומר, בהתנדבות. " "אנחנו לא מבינות איך אפשר להפקיר אותנו בימים אלה ולתת הנחיה שמעמידה אותנו מול התסכול המתמשך של ההורים", תהו הגננות במכתב ששיגרו אל בן דויד. "הארגון מפקיר אותנו בהחלטות הזויות וחסרות מנהיגות ואנחנו מתביישות". כך פורסם בynet.

עוד הוסיפו הגננות, ""אנחנו, שעבדנו לאורך התקופה הזו במסירות, במקצועיות ובאהבה גדולה לילדים כדי שבתקופה המורכבת הזו ילדי הגנים יחוו מעט שפיות וימשיכו בשגרת הלמידה, תוך התגברות על מכשולים וקשיים לא פשוטים, אנחנו שיותר מכל זקוקות לרוח גבית, הגנה, בהירות, חד משמעיות לקראת שיבה לגנים, מרגישות כעת מופקרות ללחצי ההורים". 

לדבריהן, הודעת בן דוד מפקירה אותם ללחצי ארגוני ההורים וההורים עצמם, אשר דורשים את פתיחת הגנים בל"ג בעומר, בשל העובדה שהתלמידים חזרו זה עתה מחופשה ארוכה, וההורים אמורים להיות בעבודתם.

הגננות אף התייחסו למנהיגותה הנדרשת של בן דוד בעת הזו, "מצופה ממנהיגה שתדע לקבל ברגעים הנכונים החלטות אמיצות, ובהחלטתך אין אומץ אלא הפקרה של הציבור שעליו את אמורה להגן. על-מנת להתנדב לא דרושה לנו הסכמתך". הן קראו לבן דויד לקבל החלטה חד משמעית בנושא. "חזרי לעמדת המנהיגות וקבלי החלטה ברורה ובהירה, כזו שלא ניתנת לפרשנות", כתבו לה. "או שכולן עובדות בל"ג בעומר תמורת היום האחרון ללימודים, או שכולן לא עובדות".

"מרקם היחסים העדין בין ההורים לגננת סופג עכשיו, בעקבות החלטתך, טלטלה קשה שמאיימת לקרוע אותו", אמרו הגננות. "עדיין לא מאוחר לחזור בך מההצהרה הלא אחראית שלך ולשוב לכיסא ההנהגה".

נזכיר כי הדברים מגיעים לאחר הודעתה של יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, כי ל"ג בעומר הוא חופש כפי שנקבע בתוכנית החופשים השנתית בהסכם הקיבוצים אך היא קוראת לגננות לפתוח את הגנים ולסייע, בהתנדבות.