הוסר סגר יום העצמאות: מסתמן, כיתות א -ג יחזרו ללמוד, פתיחת הגנים בסימן שאלה

הסגר של יום העצמאות הוסר: תתאפשר תנועה בין ישובים, וכן קניית מוצרי מזון ומוצרים חיוניים. חנויות הרחוב, מרכזי הקניות שאינם מקורים, המספרות ומכוני היופי יורשו לחזור לפעול תחת מגבלות נוקשות. מסתמן, כיתות א-ג יחזרו ללמוד בשבוע הבא, דיונים לגבי המעונות והגנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/04/20 20:15 ה באייר התשפ

הוסר סגר יום העצמאות: מסתמן, כיתות א -ג יחזרו ללמוד, פתיחת הגנים בסימן שאלה
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הערב (ד') בשעה 20:00 הוסרו ההגבלות שהוטלו ברחבי הארץ ביממה האחרונה בשל יום הזיכרון ויום העצמאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה. מרגע פקיעת הסגר, שבו לתוקפן ההנחיות לפיהן אין לנוע מעבר ל-500 מטר מבית המגורים לצורך התאווררות. בנוסף, קנס על סך 200 שקלים יינתן החל מהערב למי שלא יחבוש מסכה במרחב הציבורי, למעט במהלך פעילות ספורטיבית.

כמו כן,  ייפתחו חנויות הרחוב כולל חנויות הלבשה, מרכזי קניות לא מקורים, מספרות ומכוני יופי. איסוף עצמי ממסעדות יתאפשר גם הוא. בהמשך צפויים בממשלה לדון אם לפתוח גם את הקניונים, הצימרים והפארקים שסגורים נכון לשעה זו. בנוסף, מערכת החינוך צפויה להיפתח החל מהשבוע הבא תחת מגבלות קפדניות.

נזכיר כי בשבוע הבא צפויה לחזור לשגרה מסויימת, בהדרגה, גם מערכת החינוך. הדיונים בנוגע לפתיחת גני הילדים והמעונות עדיין נמשכים, בשל החשש שלעומת בתי הספר שערוכים לחזרה לשגרה מבחינה היגיינית, למעונות ולגנים אין את היכולת הזו.