הבוקר: כלל החנויות ברחובות, המספרות ומכוני היופי ייפתחו | המדריך המלא

כלל החנויות ברחובות, מספרות ומכוני יופי נפתחו, בעלי החנויות נדרשים להקפיד על ההפרדה וכללי הריחוק החברתי. הקניונים וחלק ממתחמי המסחר יישארו סגורים. חבישת המסכה במרחב הציבורי הפכה לחובה קבועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/20 07:25 ב באייר התשפ

הבוקר: כלל החנויות ברחובות, המספרות ומכוני היופי ייפתחו | המדריך המלא
שוק מחנה יהודה. ייפתח מחר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הממשלה אישרה ביום שישי תקנות שעת חירום הקובעות הקלות נוספות במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לשגרה זהירה בצל הקורונה. התקנות נכנסו לתוקפן אמש (שבת), בחצות.

תוקף התקנות עד ה-3.5. לאחר מועד זה ייבחנו הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

התקנות מתירות מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה (״טייק אווי״), פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. עוד סוכם על עבודת מטפלים אשר יעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק 2 מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

פעילות העסקים הללו תהיה בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות לשם שמירה על בריאות הציבור. 

כמו כן, החל מהבוקר (א'), ישנה חובה על חבישת מסכות גם במרחב הציבורי, החל מגיל 7 למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור על כך. בהמשך יתוקן בתיקון נפרד כי ינתן קנס בשל הפרת חובת חבישת המסיכה כבר בפעם ראשונה.

בנוסף, תבוצע אכיפה משמעותית על ידי מפקחים ברשויות המקומות, לשם פיקוח על עמידת העסקים בתנאים אלו, זאת, לנוכח החשש מעליה חדה במספר החולים המאומתים, הרחבת שרשראות ההדבקה וגלי התפרצות חדשים של נגיף הקורונה בישראל.

פירוט התקנות

1. בבתי אוכל יותר איסוף מבית האוכל, בנוסף למשלוחים (טייק אווי)

- הכללים הנדרשים לשם שמירה על בריאות הציבור במסעדה: בבית האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על 2 מטרים בין הנמצאים במקום, תהיה הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים. העובדים במסעדה יעטו כפפות ויחבשו מסיכה, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה. כמו כן יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר בבית האוכל.

2. תותר פתיחה של כלל החנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים שישארו סגורים

- פתיחת החנות תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים להלן: בעל העסק או החנות יגיש לרשות המקומית לפני תחילת הפעלת החנות הצהרה חתומה לפייה יעמוד בתנאים המפורטים, המחזיק או המפעיל של החנות יסדיר ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק ויתשאל את הנכנסים לגבי סימני מחלה, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, ימונה עובד אחראי על ענייני קורונה, תותקן מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, מפעיל המקום יקפיד על שמירת כללי היגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים, יישמר מרחק של 2 מטרים לפחות בין השוהים בחנות וכן תהיה הקפדה על מניעת התקהלות בכניסה לחנות, יסומנו מקומות לעמידת לקוחות במקום המיועד לתור לקופה על מנת לשמור על המרחק בין האנשים, יוצב שלט במקום בולט לעין לשמירה על המרחק כאמור, ייעשה ויסות כניסת מבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר מ- 2 לקוחות לכל קופה רושמת ובבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר, לא ישהו מעל 4 לקוחות לכל קופה, יותקן שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר, המפעיל של המקום יקבע ויפעיל מנגנון להגבלת נכנסים לחנות.

3. תותר פתיחת מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה

- המספרות יעבדו על פי הכללים הבאים: בעל העסק יגיש הצהרה על עמידה בתנאים לרשות המקומית, בעל העסק יסדיר ככל הניתן ביצוע מדידת חום לנכנסים לעסק ויתשאל את הנכנסים לגבי סימני מחלה, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על שמירת כללי ההיגיינה לרבות הקפדה על חיטוי משטחים וחיטוי הכלים, הכיסא וכן כביסה של מגבות וחלוקים בין לקוח ללקוח, בעת הטיפול בלקוח יעטה העובד במספרה כפפות אותם יחליף בין לקוח ללקוח, בנוסף יחבוש מסיכה ומגן פנים בנוסף למסיכה המכסה את העיניים, יישמר מרחק של 2 מטרים בין השוהים במספרה ויוצב שלט לעניין זה, ייעשה ויסות כניסת לקוחות למספרה כך שלא ישהו בכל עת בתוך העסק לקוחות ביחס של יותר מ – 2 לקוחות לכל ספר, בנוסף בכל עת לא ישהו בעסק יותר מ – 4 לקוחות סך הכל ובעסק שגודלו מעל 75 מ"ר – לא יותר מ – 6 לקוחות, מעל 100 מ"ר – לא יותר מ- 8 לקוחות, יוצב שילוט במיקום בולט לעניין מספר הלקוחות המותר בעסק וייקבע מנגנון להגבלת מספר הנכנסים למקום.
 
4. תוגבר האכיפה של ההנחיות

- לשם הקפדה על הכללים שבתקנות ושמירה על בריאות הציבור תוגבר האכיפה כך שלרשימת הגורמים המוסמכים יתווספו מפקחים שהוסמכו על ידי מנהל רשות הטבע והגנים. 

למפקחים ברשויות המקומיות יוקנו סמכויות לאכוף את הכללים הקבועים בתקנות לרבות אכיפה בחנויות על בעל חנות שלא להכניס אדם שאינו חובש מסיכה.

עסק שיפר את הכללים חשוף לקנס של 2,000 ש"ח.

משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולשמור על ההנחיות והוראות התקנות. שותפות הציבור תאפשר את המשך קיום השגרה בצל הקורונה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן