לקראת חג בהסגר: בני ברק נערכת, סלי מזון יחולקו לנזקקים

צה"ל קיבל את האחריות על הסיוע האזרחי לעיר בני ברק, ונערך לחלוקת סלי מזון למשפחות. המטרה: המעטת התורים בסופרמרקטים ומניעת התפשטות הנגיף. ציר ז'בוטיניסקי נחסם לתנועה, התחבורה הציבורית הופסקה אל העיר וממנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/20 07:22 יא בניסן התשפ

לקראת חג בהסגר: בני ברק נערכת, סלי מזון יחולקו לנזקקים
המשטרה בבני ברק, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

אחד הצירים המרכזיים בעיר בני ברק נחסם לתנועה, ציר ז'בוטינסקי נחסם היום (א') בקטע שבין מחלף גהה בשני הכיוונים לצומת בן גוריון ברמת גן. החסימה החלה הלילה בחצות, וזאת כחלק מהכרזת הסגר על העיר בני ברק, למניעת התפשטות נגיף הקורונה. מהמשטרה נמסר כי כל כניסה ויציאה מהעיר תעשה בהצגת אישור מתאים.

במקביל, כחלק מהחלטת הממשלה וההכרזה על העיר כ"אזור מוגבל", תופסק התחבורה הציבורית אל העיר וממנה. ימשיכו לפעול ארבעה קווים שישרתו רק את תושבי בעיר בתחומיה. הנוסעים יורשו לעלות רק בחבישת מסכה, ויושארו 2 ספסלים פנויים ליד הנהג להבטחת ביטחונו.

בתוך כך, צה"ל קיבל הלילה את האחריות על הסיוע האזרחי לעיר. במסגרת אחריות זו, ייערך צה"ל לקיום המנהגים הרווחים בעיר לפני חג הפסח, לדוגמה - הגעלת כלים וקניות בגדים ומצרכי מזון רבים. אלוף פיקוד העורף, תמיד ידעי, יעודכן על ידי מפקד אוגדה 98, תא"ל ירון פינקלמן בתכנית המשימה לשבוע הקרוב. האוגדה, שמשמשת כאוגדת מילואים של צנחנים וחטיבת הקומנדו, תסייע בערת מפקדתה לניהול מבצע הפסח בבני ברק. לדברי מפרד האוגדה, " צה"ל לא יהיה רק בבני ברק, יהיו עוד כוחות במקומות אחרים"- זאת על רקע הדיווחים על הסגר גם באלעד, מגדל העמק ושכונות בירושלים, בעקבות התפרצויות רחבות בהן.

המהלך יתבצע בתיאום עם שר הפנים אריה דרעי ומשרדו, שיתכלל את המהלך מול משרדי הממשלה והגופים האחרים ומול צה"ל. ההוראה ניתנה בתום דיון שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן