"אזורים מוגבלים" ברחבי הארץ, סגר הוטל על בני ברק

שרי הממשלה אישרו תקנות חדשות לשעת חירום, המאפשרות לממשלה להכריז על אזורים בארץ שהתנועה אליהם ומהם תוגבל. התקנות נכנסו לתוקף באופן מיידי, וצפויות לחול על בני ברק בתור התחלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/04/20 22:22 ח בניסן התשפ

"אזורים מוגבלים" ברחבי הארץ, סגר הוטל על בני ברק
רחובות בני ברק בסגר, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הממשלה קיימה הערב (ה') ישיבה טלפונית במסגרתה אישרה תקנות חדשות לשעת חירום, לפיהן יכולה הממשלה להכריז על אזורים מסויימים בארץ, בהם יש מספר גבוה של נדבקים בקורונה, כ"אזור מוגבל", שהתנועה ממנו ואליו תתאפשר במקרי חירום בלבד, כשלמעשה מדובר בסגר.

העיר הראשונה עליה יוטלו הגבלות היא בני ברק, בה אובחנו, נכון להבוקר, כתשע מאות חולים, ואחוזי ההידבקות בה גבוהים במיוחד, בשל הצפיפות הרבה השוררת בה. בשירותי הבריאות מעריכים כי מספר החולים והנשאים בעיר גבוה בהרבה. ברשתות החברתיות מתרבים הדיווחים על אזלת יד של הרשויות בנוגע להוצאת חולים מהעיר ולהעברתם לאשפוז, וכן חוסר יכולת לאכוף בידוד בעיר.

עוד אישרה הממשלה את ההחלטה כי כל מי שנוחת בארץ מחו"ל יוכנס לבידוד במלון ייעודי, אם אין באפשרותו לקיים תנאי בידוד באופן עצמאי. 

ההחלטות שאושרו הערב בממשלה

• תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) -

הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו״ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו״ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.
 
תינתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור. המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון. 
במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה - עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

• תקנות שעת חירום (אזור מוגבל) - 

הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסויימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ״אזורים מוגבלים״. 

הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש״ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

• קביעת העיר בני ברק כאזור מוגבל לפי תקנות שעת חירום -

בהתאם לתקנות שעת החירום אותם אישרה הערב הממשלה, הוחלט להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

בנוסף, הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ״אזור מוגבל״ במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

הרכב הוועדה: 
רה"מ - יו״ר
שר הפנים - מ״מ
שר הבט״פ 
שר הבריאות 
שר הביטחון 
שר האוצר