אופיר כץ קורא להקמת מתחם היבדק וסע בגליל: "סבירות גדולה של התפשטות מהירה של המחלה באזור"

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד) קרא לליצמן להרחיב את פעילותם של מתחמי 'היבדק וסע' לאזור הגליל והעמקים: "חוסר במרכז באזור זה פוגע משמעותית בסיכויי ההצלחה של המיזם לאור העובדה כי תושבי האזור לא ייסעו מרחק כה רב ובכך לא ייבדקו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/20 21:32 ה בניסן התשפ

אופיר כץ קורא להקמת מתחם היבדק וסע בגליל: "סבירות גדולה של התפשטות מהירה של המחלה באזור"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת אופיר כץ שיגר מכתב דחוף לשר הבריאות,יעקב ליצמן ולמנכ״ל מד״א, אלי בין, בנושא מתחמי היבדק וסע הפרוסים בארץ, וטען כי אין מספיק מתחמים בערי הצפון.

״מתחמים אלו הם יוזמה מבורכת שתסייע משמעותית למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, אך פריסתם הגיאוגרפית לא נותנת מענה לתושבים רבים באזור הצפון. אזור הגליל המזרחי והעמקים מונה כ- 800,000 תושבים המפוזרים בין היתר בערים המרכזיות עפולה, טבריה, נוף הגליל, מגדל העמק, בית שאן, צפת, קריית שמונה ונצרת", הסביר חבר הכנסת כץ. 

חבר הכנסת אופיר כץ

חבר הכנסת אופיר כץצילום: יח"צ

ח"כ כץ התריע: "בערים אלו במצטבר יש אלפי מבודדי בית ומאות חולים בנגיף. קיימת סבירות גדולה של התפשטות מהירה של המחלה באזור. על מנת למגר את התופעה ולהקל על תושבי האזור במרחק הנסיעה הרב לחיפה, נדרש להקים מתחם בידוק לנגיף באזור הגליל המזרחי והעמקים. חוסר במרכז באזור זה פוגע משמעותית בסיכויי ההצלחה של המיזם לאור העובדה כי תושבי האזור לא ייסעו מרחק כה רב ובכך לא ייבדקו. עלינו לשמור על הציבור ולפעול בהקדם״.

כזכור, על רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות, מגן דוד אדום פועל להגדלה משמעותית של מערך הדגימות ברחבי הארץ. לצורך כך, הוקמו שלושה מתחמי "היבדק וסע" הראשון - בגני יהושע בתל אביב, אליו מגיעים אזרחים ברכביהם הפרטיים, כאשר הדגימה נלקחת בעודם יושבים ברכב. הבאים צפויים להיות בירושלים, חיפה ובאר שבע. 


להורדת הקובץ