ראש עיריית בת ים לכיפה: "ההחלטה לסגור את בתי הכנסת היא מצילת חיים"

ראש עיריית בת ים מסביר לכיפה כי ההנחיה לסגור את כלל בתי הכנסת בעיר נועדה לשמור על חיי תושביו. "יש לנו את כמות המבוגרים הגדולה ביותר בישראל ביחס לגודל אוכלוסייה ואנחנו רוצים שאנשים יחיו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/03/20 22:17 כב באדר התשפ

ראש עיריית בת ים לכיפה: "ההחלטה לסגור את בתי הכנסת היא מצילת חיים"
ברוט. סוגר את בתי הכנסת, צילום: ללא

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, קיבל הערב החלטה משמעותית - סגירת כלל בתי הכנסת בעיר. החלטתו של ראש העיר מגיעה לאור התפשטות נגיף הקורונה, וההנחיות המיוחדות עבור אוכלוסיית המבוגרים בישראל. "צריך להבין, יש לנו בעיר את כמות המבוגרים הגדולה ביותר בישראל ביחס לגודל אוכלוסייה ואנחנו רוצים לשמור עליהם בחיים"

"אנשי המקצוע הסבירו לנו שיש כאן משוואה פשוטה - אם בתי הכנסת ישארו פתוחים, יותר אנשים ימותו, ואנחנו רוצים אותם בחיים, לכן ההנחיה כרגע היא לסגור את בתי הכנסת". ראש העיר הסביר כי ההחלטה שהתקבלה אצלו היתה כלל לא פשוטה, אך מחוייבת מכורח המצב.

נזכיר, כי לפני שעה קלה הודיעה עיריית בת ים על סגירה מוחלטת של כלל בתי הכנסת בעיר החל מיום שישי בבוקר - המשמעות: את תפילות השבת ייאלצו עשרות אלפי המתפללים, מתוך 160,000 תושבי העיר, לעשות מביתם. ההחלטה גורפת לכל 140 בתי הכנסת הפזורים ברחבי העיר, וראש העיר הנחה את השיטור והפיקוח העירוני לאכוף את ההנחיות ולוודא כי בתי הכנסת אכן נשארים סגורים.