אשכנזי תוקף: "הממשלה העבירה את תקנות החירום במחטף"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון זועם על החלטת החלת תקנות החירום שהתקבלה אמש על ידי ראש הממשלה. "לא ראוי שכך זה יאושר". במקביל - שר המשפטים אמיר אוחנה מגונן: "אני חושב שבכנסת לא הבינו את הדחיפות של הדבר הזה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 17/03/20 10:30 כא באדר התשפ

אשכנזי תוקף: "הממשלה העבירה את תקנות החירום במחטף"
אשכנזי. תוקף את נתניהו, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן) תוקף הבוקר את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להכניס את תקנון החירום תופקו בשל נגיף הקורונה. "הממשלה אישרה במחטף את תקנון שעת חירום וזאת מבלי שניתנה האפשרות לקיים דיון באפון רציני ולהשלימו. לא ראוי שכך זה יאושר" תקף אשכנזי בראיון לכאן 11.

עוד הוסיף יו"ר וועדת חוץ וביטחון: "אני קורא לאפשר את הקמת הוועדה עוד היום כדי לזמן דיון מיידי בנושא". נזכיר, כי ראש הממשלה החליט להכניס את תקנון החירום לתוקפו, במה שמאפשר למדינה לנקוט באמצעים מחמירים באכיפת נגיף הקורונה.

אחד האמצעים שייעשו על מנת להשתלט על הנגיף הוא שימוש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחר אזרחים העשויים להימצא כנשאי הנגיף, צעד שזכה לביקורות רבות. מי שביקש לגונן על הצעד הוא הוא שר המשפטים אמיר אוחנה שהתראיין לכאן 11 ואמר "השב"כ יעביר את הנתונים למשרד הבריאות, ולא למשטרה. המרד יודיע לאנשים שהיו בקרבה רלוונטית לחולה כי עליהם להיות בבידוד. בתחילה התנגדתי לרעיון, אבל שוכנעתי שהוא נחוץ ואפקטיבי"

אמיר אוחנה. הוועדה תקום אחרי הבחירות?

שר המשפטים אמיר אוחנה. "בכנסת לא הבינו את הדחיפות"צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"החשש של מי שמוטרד מהמעקב האלקטרוני בטל בשישים לעומת האיום שאנחנו מתמודדים איתו", הוסיף שר המשפטים, "אני חושב שבכנסת לא הבינו את הדחיפות של הדבר הזה".