יאושרו תקנות לשעת חירום, מקומות העבודה יצומצמו למינימום: ההנחיות החדשות

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון הודיעו על החמרת ההגבלות בשל המשך התפשטות הקורונה, לצד צעדי חירום כלכליים וביטחונות לעצמאים. המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/20 21:07 כ באדר התשפ

יאושרו תקנות לשעת חירום, מקומות העבודה יצומצמו למינימום: ההנחיות החדשות
נתניהו וכחלון בהצהרה על הצעדים החדשים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו, יחד עם שר האוצר משה כחלון, מסרו הערב (ב') הצהרה לתקשורת וצפויים להודיע על החמרת ההגבלות על הציבור ועל המשק, בשל ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה. נתניהו אמר: "הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום שיאפשרו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. האמצעים יעזרו לנו מאוד לאתר את מיקום החולים ולעצור את התפשטות הנגיף".

עיקרי הצעדים עליהם הכריזו נתניהו וכחלון

עיקרי הצעדים עליהם הכריזו נתניהו וכחלוןצילום: ללא

עוד אמר ראש הממשלה: "אני מודיע על צעדים כלכליים. איננו נועלים אנשים בבתים - לא מדובר בהסגר כללי. כן נפעיל סגר מקומי כדי לשמור על בריאות הציבור.
המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום, המגזר הפרטי יעבור למתכונת מצומצמת, השירותים החיוניים ימשיכו לפעול במתכונת מלאה. נעביר את המגזר הציבורי למתכונת חירום - עבודה מצומצמת יותר ופחות עובדים במשרדי הממשלה. כל מנכ"ל יודיע לעובדים מי מגיע, מי עובד מהבית ומי יוצא לחופשה. העובדים יצאו לחופשת פסח מוקדמת על חשבון ימי חופשה - זה כולל גם את השלטון המקומי".

"בעניין התחבורה הציבורית, כרגע היא נמשכת ברכבות ובאוטובוסים, אבל יש שינויים ואני מבקש מכם לעקוב אחריהם. כמו כן, נתגבר צוותים רפואיים שעומדים בקו הראשון, כולל במעבדות. דיברתי עם פרופ' אלה מנדסלון שסגניתה נדבקה, מכאן אשלח לה איחולי החלמה".

מתמודדים עם הקורונה

מתמודדים עם הקורונהצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר האוצר משה כחלון אמר כי "עובדים שייצאו לחופשה ללא תשלום - יקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים. אנחנו נתונים עוד 5 מיליארד ש"ח כדי לסייע למשק ולעסקים הקטנים".

עוד אמר כחלון: "המגזר הציבורי - שירותים ועובדים חיוניים בלבד יפעלו כרגיל והשאר ייצאו לחל"ת עד לאחר הפסח. זה מבחינת המגזר הציבורי. בנוגע למגזר העסקי, אנחנו ערים לקשיים ולבעיות שנוצרו עקב המשבר הזה. יודעים שמצפים לנו אתגרים נוספים ולא פשוטים. כעת לגבי השכירים במגזר העסקי, אנשים שייצאו לחל"ת וייתכן שהמעסיקים יצטרכו אותם בהמשך- זה בכל זאת לא יימשך לנצח, ייקבלו דמי אבטלה בתנאים משופרים".

לגבי העובדים שפוטרו אמר שר האוצר: "עד היום, ע"מ לקבל זכאות לאבטלה היה צריך לצבור 12 חודשי עבודה. בגלל המשבר, נוריד זכאות ל-6 חודשים. לגבי עסקים קטנים ועצמאים - מה שעשינו, נקדים את התשלום לכל הספקים. לא מחכים. יש הנחייה של החשב הכללי להעביר את הכסף מיד כדי להקל את התזרים כמה שניתן.

"מענק סיוע מיוחד לעצמאים עד 6,000 ש"ח שמיועד לעצמאים קטנים. צעדים אלו נועדו לתת פתרון זמני עד אחרי חג הפסח. בשבועות קרובים נשב עם ארגוני עובדים כדי לגבש צעדים נוספים עוד 5 מיליארד ש"ח יוקדשו כדי להצמיח את המשק. כדי להניע מנועי צמיחה ולסייע לעסקים קטנים ובינוניים".