הרב רא"ם הכהן: שוהה בבידוד יכול לצאת ידי חובה משמיעת המגילה דרך הטלפון

בתשובה לשאלה כיצד ניתן לצאת ידי חובה בקריאת מגילה למי ששוהה בבידוד בפורים הבעל"ט? נותן הרב רא"ם הכהן פתרון ואומר: "פסק זה מבוסס על גדולי הפוסקים שוודאי שיש לסמוך עליהם בשעת הדחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/20 13:13 י באדר התשפ

הרב רא"ם הכהן: שוהה בבידוד יכול לצאת ידי חובה משמיעת המגילה דרך הטלפון
הרב רא"ם הכהן, צילום: שיר CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

הרב רא"ם הכהן מתייחס היום לשאלה אודות קריאת מגילה בפורים עבור מי ששוהה בבידוד: "משרד הבריאות הוציא בימים האחרונים הנחיות שמשאירות בבידוד עשרות אלפי אנשים ששהו במדינות הנגועות בוירוס הקורונה, מטרת הבידוד היא למנוע התפרצות המגפה בארץ ישראל כפי שקרה במדינות שונות בעולם. החובה להישאר בבידוד נובעת מכך שהוירוס מתפשט באופן מהיר מאוד דרך נשאים שלא מפתחים תסמיני מחלה והוא עובר לעיתים אף דרך מגע קל בחפצים שנשא הוירוס בא איתם במגע.
לאור הבידוד עלתה השאלה כיצד ניתן לצאת ידי חובה בקריאת מגילה למי ששוהה בבידוד בפורים הבעל"ט?"

בתשובה משיב הרב: "לענ"ד יש לפסוק במקרה זה לצאת ידי חובה משמיעת המגילה דרך רמקול בתנאי שאין שיהוי בין הקריאה לשמיעה, כגון דרך פלאפון, רדיו או רמקול ישיר (ולא דרך הקלטה או מקרה שיש שיהוי משמעותי בקול). פסק זה מבוסס על גדולי הפוסקים שוודאי שיש לסמוך עליהם בשעת הדחק, (ולענ"ד דעתם מסתברת גם לכתחילה). התשובה מבוססת על בירור שפירסמתי בעבר ויצא לאור בשו"ת בדי הארון חלק אורח חיים סימן כא, שעסק בשמיעת קול שופר דרך מכשיר שמיעה. וזהו תמציתו."

את התשובה המלאה אפשר לראות כאן: 


להורדת הקובץ