בכותל המערבי נערכים לקורונה

הקרן למורשת הכותל הודיעה כי בימים אלו אין חשש להגיע לרחבת הכותל המערבי, בשל העובדה כי מספר המתפללים אינו מגיע לזה הנקוב בהנחיות משרד הבריאות. עם זאת, הוסיפו בכותל עמדות לחיטוי ידיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/20 20:38 ט באדר התשפ

בכותל המערבי נערכים לקורונה
רחבת הכותל המערבי, צילום: פלאש 90, מנדי הכטמן

בכותל נערכים לקורונה. "הקרן למורשת הכותל המערבי" הודיעה היום (ה') כי היא פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בעולם.

על פי הקרן למורשת הכותל, רחבת הכותל המערבי פרוסה על פני שטח רחב, ובימים אלו לא שוהים בה למעלה מ 5,000 מבקרים בו זמנית. אמש הודיע שר הבריאות הרב יעקב ליצמן שרחבת הכותל המערבי הינה פתוחה ואין כל חשש הגיע לכותל המערבי.
אל אתרי מנהרות הכותל, הכניסה היא בקבוצות קטנות ובהפרש של 15-20 דק' בין קבוצה לקבוצה ועל כן הסיורים ממשיכים ומתנהלים כסדרם. קבוצות שהזמינו מראש ומגיעים מארצות שמשרד הבריאות הגדיר בבידוד, יקבלו החזר כספי מלא על הכרטיסים שהוזמנו.
 
עם זאת, לקחה על עצמה הקרן למורשת הכותל המערבי תשומת לב וזהירות יתרה בנושא בריאות המתפללים והמבקרים והוסיפה מתקנים לחיטוי ידיים ביציאה מהשירותים וכן בכניסה לאתרי התיירות.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ' אמר: "דוקא בעת צרה זו, אין מתאים מלבוא להתפלל בכותל המערבי ולבקש מבורא עולם רופא כל בשר שיסיר כל מחלה מיושבי הארץ הזאת והעולם".