תיק 3000: אבריאל בר יוסף ושי ברוש יועמדו לדין בכפוף לשימוע

פרקליטות מחוז תל אביב מודיעה על חשודים נוספים המעורבים בפרשת הצוללות. אבריאל בר יוסף ושי ברוש חשודים בעבירות שונות במסגרת החקירות סביב הפרשיה שנחקרת במשטרה מאז 2017 אואדות הליך רכישת צוללות מגרמניה על ידי ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 15:16 ב באדר התשפ

תיק 3000: אבריאל בר יוסף ושי ברוש יועמדו לדין בכפוף לשימוע
ברוש. חשוד, צילום: פלאש 90

חשודים נוספים במעורבות בתיק 3000: אבריאל בר יוסף ושי ברוש קיבלו הודעה מטעם פרקליטות מחוז תל אביב על כוונה להעמדה לדין במסגרת חקירות התיק וזאת בכפוף לשימוע. בן יוסף יועמד לדין בגין בקשת שוחד, קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. ברוש יועמד לדין בגין בקשת שוחד, לקיחת שוחד עבירות מס והלבנת הון. 

נזכיר, כי תיק 3000 הוא הינו חקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל מאז שנת 2017, שגם קיבל את הכינוי פרשת הצוללות, וזאת בחשד כי בוצעה הטיית מכרזים עת רכשה ישראל צוללות מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הואשם כמי שרכש את הצוללות מתוך שיקולים לא טהורים. הצוללות עצמן נקנו תחת כהונתו של מיקי גנור, אז מפקד ספינות הטילים בחיל הים שהיה עד מדינה בפרשה ולאחר מכן חזר בו.

אבריאל בר-יוסף שירת כקצין בחיל הים עד לשנת 2003, עת השתחרר מצה"ל בדרגת תת-אלוף. בין השנים 2004-2009 כיהן כמנהל ועדת החוץ והביטחון של כנסת ישראל, בשנים 2015-2009 כיהן כמשנה לראש המועצה לביטחון לאומי (המל"ל) וב-2016 מונה לראש המל"ל, אולם תוך זמן קצר מינויו הוקפא ולבסוף בוטל.

שי ברוש שירת כקצין בחיל הים עד לשחרורו מצה"ל ב-2001 בדרגת תת-אלוף, ומאז הוא משמש כאיש עסקים. בינו לבין בר-יוסף שררו יחסי חברות קרובים, ולפי כתב החשדות הוא העביר מסרים ומידע בין בר-יוסף לגנור לצורך קידום העסקאות, וכן דרש וקיבל בצוותא עם בר-יוסף, את כספי השוחד מגנור, והסתירם. לברוש מיוחסות עבירות של בקשת שוחד, לקיחת שוחד, עבירות מס והלבנת הון.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן