נשות הכותל התפללו עם ספר תורה ברחבה

המאבק ברחבת הכותל נמשך. עשרות מ'נשות הכותל' התפללו תפילת ראש חודש ברחבה, ואף הצליחו להכניס ספר תורה, ולעלות לתורה. בקרן למורשת הכותל מגנים, ובארגונים האורתודוקסיים טוענים כי הגיעו מעט מאוד מתפללות לתפילה של 'נשות הכותל', ושהן בכלל נשארו מחוץ לרחבה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/02/20 10:06 א באדר התשפ

נשות הכותל התפללו עם ספר תורה ברחבה
נשות הכותל עם ספר התורה, צילום: נשות הכותל

כמדי ראש חודש - המאבק ברחבת הכותל המערבי נמשך. על פי הודעת ארגון 'נשות הכותל', כ-250 מנשות הכותל הגיעו לתפילה בעזרת הנשים בכותל הבוקר (ד'), ראש חודש אדר. עוד נמסר כי נשות הכותל הכניסו ספר תורה לרחבת הנשים בכותל המערבי וקראו ברוב עם את קריאת ראש החודש, זה החודש השני ברציפות. 

בארגון טענו עוד, כי למרות ההבטחות להביא אלפי בנות סמינר ואולפנה שיפריעו את תפילת נשות הכותל, מספר קטן בלבד מהן אכן הגיע לכותל. מנכ"לית נשות הכותל, יוכי רפפורט: "אנו שמחות וגאות על הזכות לקרוא בתורה בכותל, זה החודש השני ברציפות, ולזכות את הרבות במצווה. זכות גדולה ומיוחדת לראש חודש אדר. אף אחד לא ימנע מאיתנו מלהשמיע קול נשי בכותל ומלהתפלל במקום הקדוש. משנכנס אדר מרבין בשמחה!"

מנגד, ב'מטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל', מציגים תמונה שונה של מה שהתרחש הבוקר ברחבה. על פי הודעת הארגון, מעל 2000 מתפללים ומתפללות פקדו הבוקר את רחבת הכותל המערבי והצטרפו לתפילה החגיגית לכבוד ר"ח אדר שנערכה במקום, כאשר הנוכחות הגבוהה של המתפללות אילצה את קבוצת 'נשות הכותל' להישאר מחוץ לעזרת הנשים.

לתפילה היום הגיע גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, שהצטרף למתפללים בשירה וריקודים. המארגנים מספרים כי התפילה הבוקר התקיימה לציון 3 שנים לתחילת התפילות במתכונת הזו, ולכבוד האירוע הוזמנו גם חברי כנסת ומתמודדים לתפילה אך אף אחד מהם לא הגיע, לעומת זאת בני הנוער הצביעו ברגליים וכמות ההסעות שהקצו לא הספיקה לאור הביקוש הרב, כך לדברי המארגנים.

רחבת הכותל, הבוקר

רחבת הכותל, הבוקרצילום: המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל

בצלאל זיני, ראש המטה המשותף לשמירה על קדושת הכותל מסר: "ההמונים שהגיעו היום מעידים באופן ברור על הרצון הברור של הציבור, שכבר 3 שנים הולך ומצטרף ליוזמה הזו, במעגלים שמתרחבים והולכים מחודש לחודש, לשמור על קדושת הכותל לכל אורכו, ולא לאפשר לקומץ פורעות חוק אלימות לפגוע בו.
אנו מקווים ומצפים שגם נבחרי הציבור, שחלקם אמנם הצהירו בימים האחרונים על התגייסותם לעניין אך אף אחד לא הואיל להצטרף לתפילה הבוקר, יתגייסו אחרי הבחירות לטובת העניין, ויסדרו את התקנות כך שקדושת הכותל לכל אורכו תשמר".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר: "אל רחבת הכותל המערבי הגיעו לתפילת ראש חודש כ-1500 נשים אורתודוכסיות וקבוצה של כ-100 נשים מנשות הכותל. אחת מנשות הכותל הוציאה מגופה את ספר התורה.
"הקרן למורשת הכותל המערבי" מגנה את מעשיהן של נשות הכותל הפועלות בניגוד לנהלים ולהחלטות בג"ץ ומחללות את קדושת ספר התורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן