ועדת ההיתרים תבחן בשנית מימון הוצאות המשפט לנתניהו

ועדת ההיתרים תבחן מחדש את בקשת ראש הממשלה למימון הוצאותיו המשפטיות, זאת לאחר שסירבה בפעמים הקודמות עקב סירובו של נתניהו לחשוף את חשבונותיו הפרטיים. הסיבה לבחינה מחדש - חומרי החקירה הכבדים שהצטברו עם 3 כתבי האישום

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/02/20 13:08 ל בשבט התשפ

ועדת ההיתרים תבחן בשנית מימון הוצאות המשפט לנתניהו
מתניהו אנגלמן. יבחן מחדש את הבקשה, צילום: מרים אלסטר/פלאש90

ועדת ההיתרים של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מודיעה היום (ג') כי תדון בשנית בבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות. הסיבה לכך - שינוי משמעותי בנסיבות הבקשה, זאת לאור חומרי החקירה שהצטברו לאחר הגשת 3 כתבי האישום. "לאחר בחינת טיעוני באי כוח ראש הממשלה, הוועדה סבורה כי יש בהם כדי להצביע על שינוי נסיבות משמעותי בין הנסיבות שהיו בעת מתן ההחלטות הקודמות לבין הנסיבות הנוכחיות", נמסר מטעמה.

להערכת ראש הממשלה, הוצאותיו המשפטיות עומדות על כעשרה מיליון שקלים לכל הפחות. נציין כי החלטה לבחון מחדש את בקשת נתניהו לא מפתיע, שכן בעת דחיית הבקשה הראשונה, הוועדה לא סתמה את הגולל על אפשרות מימון נתניהו. "הוועדה סבורה, וזאת בהתאם להלכה של בית המשפט העליון, כי על ההחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עקרון הסופיות, והן ניתנות לשינוי. יודגש כי הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין".

עוד יצויין, כי ראש הממשלה נדחה זה מכבר על ידי הוועדה לאחר שסירב לחשוף בפניה את חשבונותיו הפרטיים ומחשש לניגוד עניינים בינו ובין מי שהתנדב לתרום לו כספים. כעת, הוועדה מבקשת לבחון מחדש את העניין וזאת לאור ההוצאות המשפטיות הכבדות הנלוות אל שלושת כתבי האישום שהוגשו נגדו.