נתניהו שוב מבקש: שהמדינה תממן את הגנתי המשפטית

פרקליטיו של ראש הממשלה פנו לוועדת ההיתרים בבקשה חוזרת, לקבל מימון להוצאותיו המשפטיות. בקיץ האחרון דחתה ועדת ההיתרים את הבקשה, לאחר שנתניהו סירב לחשוף את הצהרת ההון שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/20 22:52 ה בטבת התשפ

נתניהו שוב מבקש: שהמדינה תממן את הגנתי המשפטית
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המדינה תממן הגנה משפטית לראש הממשלה נתניהו? פרקליטיו של ראש הממשלה, עורכי הדין יוסי כהן ועמית חדד, פנו היום (ה') לוועדת ההיתרים, בבקשה חוזרת לקבל מימון עבור הגנתו המשפטית, במהלך משפטו הצפוי, לאחר הגשת כתבי האישום נגדו.

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, מינה לדיון בבקשה את יושבות הראש של ועדת ההיתרים, השופטות בדימוס שולמית דותן ונחמה מוניץ, וכן את נציג הציבור בוועדה, ישראל תיק, מנהל אגף החינוך בעיריית ביתר עילית. השלושה ידונו האם חל שינוי מהותי מאז הבקשה הקודמת, שמצדיק דיון מחודש.

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהוצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

בחודש יוני האחרון דחתה ועדת ההיתרים בקשה של נתניהו למימון הוצאותיו המשפטיות. אז ביקש נתניהו שאת ההוצאות יממן מקורבו, איל ההון ספנסר פרדרידג'. הבקשה נדחתה לאחר שראש הממשלה סירב לחשוף בפני הוועדה את הצהרות ההון שלו.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. פעילויותיה של הוועדה וסמכויותיה מעוגנות בפרק ד' לכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים. במסגרת עבודתה הוועדה רשאית לסרב למתן היתר לאי קיום כלל מהכללים, לתת היתר או לתת היתר מותנה, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית. עוד נקבע כי תוקף ההיתר לא יעלה על תקופת כהונת הממשלה. הכללים מעניקים לוועדה סמכות לבטל היתר או לשנותו בהתאם לנסיבות".