משרד הבריאות: גם איטליה מצטרפת לאזהרת המסע

עכשיו גם אירופה נמצאת על מפת המקומות שמשרד הבריאות אוסר לנסוע. בעקבות החמרת מצב הקורונה באיטליה משרד הבריאות הודיע: "נשקול בימים הקרובים אם מי שחוזר משם יהיה בבידוד 14 יום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 19:27 כט בשבט התשפ

משרד הבריאות: גם איטליה מצטרפת לאזהרת המסע
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב עדכן הערב (ב') כי בשיחת הערכת מצב שהתקיימה עם ראש הממשלה הוחלט שתהיה אזהרת מסע גם לאיטליה. המשמעות היא לא רק שלא יהיו טיסות מישראל ליעד, אלא גם ישראלים שיחזרו משם בימים הקרובים ייכנסו גם כן לבידוד של 14 יום. מהמשרד מסרו: "אנחנו רואים מה קורה שם. אנחנו נשקול בימים הקרובים אם מי שחוזר משם יהיה בבידוד 14 יום. כשתצא אזהרה מסע לאיטליה, המשמעות תהיה לא לטוס לשם, כי יש שם תחלואה בהיקף נרחב ועדיף לא לנסוע".

מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר כי "אנחנו מניחים שבסבירות גבוהה תהיה בישראל תחלואהמנגיף הקורונה". הוא הוסיף: "האירועים הכי משמעותיים כרגע הם מה שקורה בדרום קוריאה ובאיטליה, שם אנחנו רואים התפרצות משמעותית. אנחנו מניחים שגם כאן קדמו לכך שבועות ארוכים של הדבקה, שהם כנראה יצוצו לאט לאט, ואנחנו גם מודאגים ממה שקורה באיראן".

הבוקר החלו להגיע צוותי מד"א  לבתיהם של שוהים בבידוד לשם נטילת דגימת ריריות. הדגימה נלקחת על ידי פרמדיק ממוגן ברמה הגבוהה ביותר ומועברת על ידי מד"א למעבדה במרכז הארץ. אתמול עברו 75 פראמדיקים של מד"א הכשרה ייעודית לביצוע לקיחת דגימת ריריות לצורך בדיקת המצאות הנגיף.  עד כה נלקחו כשלושים דגימות שתוצאותיהן יוודאו לאחר מספר שעות. יודגש כי עד רגע זה לא נתקבלו בארץ תשובות חיוביות לנגיף הקורונה, למעט מאלו שהגיעו בשבוע שעבר מהספינה ביפן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן