בעקבות החשש מקורונה: שר החינוך מתכוון לבטל את המסעות לפולין

שר החינוך הרב רפי פרץ מודיע כי בכוונתו לעצור את המסעות לפולין. החשש נובע בשל התפשטות הקורונה גם ברחבי אירופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 12:35 כח בשבט התשפ

בעקבות החשש מקורונה: שר החינוך מתכוון לבטל את המסעות לפולין
בני נוער בבירקנאו, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

שר החינוך הרב רפי פרץ אומר הבוקר (א') כי בכוונתו לעצור את המשלחות העוסקות בזיכרון השואה, בשל התפשטות נגיף הקורונה. על פי פרסום חדשות 12 במשרד החינוך מתכוונים לאמץ את הנחיות משרד הבריאות בעניין, שהתחדדו בעקבות ההתפרצות האחרונה באיטליה. במדינה האירופית זוהו בשבוע האחרון יותר מ-100 נדבקים בנגיף, ו-2 מתו כתוצאה ממנו. 89 מהנדבקים זוהו בחבל לומברדי בצפון איטליה.

"בהתאם להנחיות משרד הבריאות כרגע אנחנו נאלצים להפסיק את המסעות לפולין. אני מבקש להדגיש, בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאניים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין. עדיף היערכות יתר על היערכות חסר. משרד החינוך ימשיך לעדכן בהתאם" עדכן שר החינוך.

צפו בדברים: 

שר הבריאות הצטרף להחלטה גם כן ועדכן שמשרד הבריאות מתכוון לעצור את הנסיעות לפולין בגלל התפשטות הקורונה באירופה. נכון להיום כ1000 כבר שבו מהמסע, והשאר אמורים לטוס בשבועות הקרובים. הנחיות לגבי השבים שנמצאים עכשיו בפולין, יגיעו עוד היום ממשרד הבריאות.

מוקדם יותר היום משרד החינוך פרסם הנחיות לבתי הספר בהתמודדות הפסיכולוגית עם נגיף הקורונה שכללו: אבחנה בין  עובדות לשמועות, מידע על הידוע ולא לנחש את העתיד, התאמה המידע לפי רמת גיל, לתת תשומת לב לילדים חרדתיים ושמירה על שגרה.

בגלל ההתפרצות באיטליה משרד הבריאות הוציא הנחייה שלפיה כל מי ששהה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה בשבועיים האחרונים ומפתח תסמינים של נגיף הקורונה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר משרד הבריאות.