ארדן מתנצל בפני גליק: "אבדוק האם היתה הצדקה לפשיטה"

השר לביטחון פנים מגיב לפשיטת משטרת ישראל שנערכה על ביתו של חברו לשעבר למפלגת הליכוד. "זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו של גליק". בצלאל סמוטריץ' קרא לארדן לפעול: "אני קורא לארדן לפעול ולמשול. נגבה אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/20 07:58 כד בשבט התשפ

ארדן מתנצל בפני גליק: "אבדוק האם היתה הצדקה לפשיטה"
השר ארדן. מתנצל בפני גליק, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (ליכוד) מתייחס הבוקר (ד') לפשיטת משטרת ישראל שעליה דיווחנו מוקדם יותר היום. כזכור, גליק נעצר בהר הבית, עוכב לחקירה ושחרר, וצייץ בטוויטר אודות פשיטה שמטרת ישראל ערכה לו אמש סמוך לחצות. ארדן מתנצל על התקרית וכותב: "צר לי על כל אזרח שנעצר או שמתבצע חיפוש בביתו. זו פגיעה קשה בפרטיותו ובזכויותיו. ודאי כשמדובר בידידי יהודה גליק, שאיתו פעלתי רבות למען עליית יהודים להר וזכינו שמספרם הוכפל פי ארבעה אחרי פעולות רבות ואמיצות שנקטה המשטרה בהר הבית. בתום חקירה זו של יהודה אפעל לבירור הנסיבות והאם היתה הצדקה לפעולה פולשנית זו".

ארדן הוסיף כי “ראוי שכל המגיבים יזכרו שהחיפוש מבוצע באישור שופט בית משפט שבחן את בקשת המשטרה ואישר אותה, ושלשר אין סמכות בתחום מעצרים וחיפושים. עצמאות המשטרה בתחום זה הינה בדיוק כמו עצמאות פרקליט בהעמדה לדין"

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס לפשיטה ואמר: "ההתנכלות של המשטרה לחבר כנסת לשעבר, יהודה גליק, היא אלימה ולא ראויה. לא יכול להיות שבמדינת ישראל שוטרים אוזקים אדם כי הוא הלך לאט מדי בעיניהם. לא יכול להיות שמטרטרים אדם באמצע הלילה בעילה שמעוררת סימני שאלה. לא יכול להיות שזכויות אדם הפקר".

מנגד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא לתקרית ואמר:  "אני קורא לשר לביטחון פנים, ידידי גלעד ארדן, לפעול כפי שפעל שר הביטחון בנט בשבוע שעבר, כשביטל את המעצר המנהלי: למשול. לקרוא למ״מ המפכ״ל, להבהיר לו שעליו להפסיק מיד את ההתעמרות המטורפת ביהודה גליק. איננו מדינת משטרה או מדינת שב״כ. אנו מדינה חופשית. פעל עכשיו, ונגבה אותך".

מהמשטרה נמסר בתגובה לחיפוש: "הלילה ביצעה המשטרה חיפוש על פי צו של בית משפט ועיכבה לחקירה את החשוד שהפר אתמול בבוקר את הסדר בהר הבית,  וזאת בגין עבירות של שיבוש הליכי משפט וגניבה. 

"אתמול, בסיום החקירה של החשוד עלה החשד כי הוא גנב חומרי חקירה טרם יציאתו מחדרי החקירות, ובעקבות החשדות פנתה המשטרה לבית המשפט שאישר את בקשתה לצו חיפוש בביתו של החשוד. בהמשך הערב הגיעו שוטרים לביתו והמתינו עד הגעתו בשעות הלילה, ערכו חיפוש במקום ועיכבו את החשוד לחקירה שבסיומה שוחרר בתנאים