שואפים ליציבות: השליח הקטארי יגיע לרצועת עזה בהמשך השבוע

על רקע המתיחות בדרום, השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי יגיע לרצועה וינסה לסייע במאמצים להחזרת השקט מול ישראל. בשבוע שעבר הזהיר שר הביטחון את חמאס מפני צעד קיצוני שיבצע צה"ל בהתאם להתפתחויות: "לא נודיע מתי ולא נודיע היכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/20 08:49 כב בשבט התשפ

שואפים ליציבות: השליח הקטארי יגיע לרצועת עזה בהמשך השבוע
אבו מאזן, צילום: flash 90

דיווח של הדקות האחרונות מעלה כי השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי צפוי להגיע לרצועת עזה במהלך סוף השבוע. מטרת הגעתו - לסייע במאמצים להרגעת הרוחות ברצועה. עוד בטרם יגיע השליח, גורם צבאי צוטט אומר כי חמאס רוצים את להשיג שקם לאור ההסלמה הנוכחית ולשם כך יפסיקו את הירי לעבר ישראל. עם זאת וחרף הדברים, מרצועת עזה המשיכו שיגורי הבלונים והרקטות בשבוע שעבר. 

נזכיר, כי ההסלמה בדרום המשיכה ביתר שאת במהלך השבוע שחלף. שיגורי בלונים ורקטות הומטרו על ישובי הדרום, במה שהביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט להזהיר את חמאס ולאיים כי צעד דרמטי של צה"ל עשוי להתרחש בהתאם להתפתחויות. שר הביטחון הוסיף כי "אנחנו לא נודיע מתי ולא נודיע היכן. הפעולה תהיה שונה מאוד מקודמותיה, אף אחד לא יהיה חסין. בפני חמאס עומדת הברירה: לבחור בחיים ובשגשוג כלכלי, או לבחור בטרור ולשלם מחיר כבד מנשוא. מעשיהם יקרבון ומעשיהם ירחיקון"

את הדברים אמר שר הביטחון לאחר הערכת מצב שקיים באוגדת עזה. לאחר דבריו, ראשי חמאס ציירו בתקשורת כי הם אינם חוששים ואף טענו כי במידה וההנהגה הישראלית תבצע "צעדים טיפשיים" יהיו לכך תוצאות, אך בהמשך נראה כי הטון הוחלף בצמרת ארגון הטרור, השואף להשיג יציבות.