עצרת ריבונות עכשיו: "נתניהו אתה רוצה את תמיכת הימין, תתנהג כמו ראש ממשלה מהימין"

עשרות הגיעו להפגנת למען החלת הריבונות, ביניהם גם הפולטיקאים מימינה ועוצמה יהודית. יו"ר מועצת יש"ע בראיון לכיפה: " אם זה לא יקרה עכשיו זו בכייה לדורות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 13/02/20 19:57 יח בשבט התשפ

עצרת ריבונות עכשיו: "נתניהו אתה רוצה את תמיכת הימין, תתנהג כמו ראש ממשלה מהימין"
צילום: מועצה אזורית גוש עציון

ההפגנה שארגנה מועצת יש"ע בדרישה להחלת הריבונות כבר עכשיו, החלה לפני שעה קלה. בהפגנה נוכחים רבים מבני הציונות הדתית הדורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו, לא להתמהמה עם החלת הריבונות ולהמתין לאישור של האמריקאים והפלסטינים. אל ההפגנה הגיעו פוליטקאים ממפלגת ימינה ועוצמה יהודית ובני נוער רבים ונלהבים. 

 ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן יצא במסר חד לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אני יחד עם חברי פועל להוציא את האנשים לפעול להצלחת בבחירות. חייב לומר שאני מוטרד כי אני מרגיש את הציבור. והציבור חושש שמורחים אותו אדוני ראש הממשלה, אם אתה רוצה שהימין יצא לרחובות לפעול אם אתה רוצה את תמיכת הימין, תתנהג כמו ראש ממשלה מהימין".

;

מוביל ההפגנה יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני נאם במהלך ההפגנה.:"אחרי 71 שנות עצמאות ו-52 שנות התיישבות, אנחנו עדיין במאבק קיומי. המשימה לא תמה. אני רוצה לומר לכולם - לא ניתן, נאבק. אנחנו כאן ועכשיו ולא נוותר. אנו כאן מפני שזאת ארצנו ופה ביתנו. מפני שכאן נמצא קו ההגנה האסטרטגי שלנו". 

צילום: מועצת יש"ע

עוד הוסיף: "אדוני ראש הממשלה, אתה יודע שאצלי מילה זו מילה. הבטחתי לתמוך בך עומדת בעינה, עמוד במילתך והכרז עכשיו על ריבונות. כמי שתומך בך וחושב שאתה ראש הממשלה הכי טוב שיכול להיות לישראל, אני חושש שאם לא תהיה ריבונות לפני הבחירות היא לא תהיה גם אחרי הבחירות. זו תהיה בכייה לדורות".

;

אלחיאני התראיין גם לאתר כיפה והבהיר כי הוא לא שותף לחשש של נתניהו ושהמחאה תעלה לימין בבחירות והשמאל ינצח, לטענתו ההפך הוא הנכון. "אנחנו באים בגישה אחרת יש פה חומר אנושי, יש פה חבר'ה שרוצים לעזור לנתניהו לנצח את הבחירות. כל מה שנתניהו צריך לעשות זה להחיל את הריבונות, יש לו גיבוי ציבורי ויש לו גיבוי פוליטי. יש כאן אנשים שמוכנים להתאבד כדי שהימין ינצח, להביא את השובר שיוויון ואת ה-61 מנדטים. אותם 3-4 מנדטים שנתניהו צריך נמצאים כאן"

ישנה הנחה שהימין המתון יברך אם לא תהיה הסכמה של האמריקאים, אתה לא חושש מזה?

"אני לא מסכים עם ההנחה הזו, הציבור דורש שנתניהו יביא משהו, כולנו רוצים ריבונות עכשיו. אנחנו מצפים שנתניהו גם יעשה את זה, אם הוא יעשה את זה הוא ינצח בבחירות".

ואם הוא לא יעשה זאת, מה תעשו?

"אנחנו נשב ונחשוב מה כדאי שנעשה, נבין את המצב בכללותו. בכל מקרה אנחנו לא מרימים ידיים ונלחם עד הרגע האחרון ונוכיח שזה אפשרי".

צילום: כיפה

אלחיאני שותף לחשש של מפלגת ימינה שטוענת כי אם נתניהו לא יקיים את החלת הריבונות כבר עכשיו הריבונות לא תקרה אף פעם. "אני אמרתי זאת לפני ימינה, הם אימצו את הדעה שלי. אם זה לא יקרה עכשיו זו בכייה לדורות, כיוון שהאמריקאים סוברים שזה עניין של תהליך. 'בוא נעשה קומונה של שלי שלך, שלך שלי' כמו קיבוץ הם חושבים, נחכה לסעודים, למצרים ולפלסטינים. כל הדבר הזה לא יקרה, הפלסטינים מעולם לא נכנסו למשא ומתן מסודר, לכן אין מה לחכות להם. לכן מה שלא יקרה עכשיו לא יקרה אף פעם. והלוואי ואתבדה". 

;

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן