צפו: לאחר הסערה סביבו, הרב אריאל מקבל תמיכה ממקור לא צפוי

העיתונאי אטילה שומפלבי יוצא להגנת הרב יעקב אריאל לאחר הסערה על ההודעה על זכייתו של הרב בפרס ישראל. "אנחנו החילונים לא צריכים לצפות מכל אדם המגיע מהדת ליישר איתנו קו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/02/20 16:15 י בשבט התשפ

צפו: לאחר הסערה סביבו, הרב אריאל מקבל תמיכה ממקור לא צפוי
שומפלבי. מגן על הרב אריאל, צילום: פלאש 90

הרב יעקב אריאל מקבל תמיכה ממקור לא צפוי: לאחר שמוקדם יותר זכה בפרס ישראל בספרות תורנית ויצר סביבו סערה עקב התבטאויותיו כנגד אוכלוסיית הלהט"ב, אטילה שומפלבי יוצא להגנת הרב וטוען "אנחנו כל הזמן מצרים את גבולות השיח". עוד טען שומפלבי כי לא ניתן לצפות מכל אדם המגיע מתחום הדת שיישר קו עם הראייה של הציבור החילוני.

צפו בדברים: 

נזכיר כי הרב אריאל שימש בעברו כרב הראשי של העיר רמת גן. בנימוקי הוועדה שהעניקה לו את הפרס נאמר "הרב יעקב אריאל ראוי לקבל את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית על היקף היצירה התורנית שיש בה מגוון נושאים בארבעת חלקי שולחן ערוך. הלכות היחיד והציבור, האיש והאישה, מצוות התלויות בארץ וכן בתחומי הגות ופרשנות". 

אלא שזכייתו של הרב עוררה סערה. הטענות הם שזכייתו של הרב בפרס ישראל בעייתית נוכח הדברים שאמר. הרב עצמו הסתייג היום בראיון ל- ynet ואמר: "ההלכה ברורה והיא אומרת שהתייחדות של שני אנשים מותרת רק בין איש ואשתו. אני לא יכול לזייף את ההלכה ואני לא מכיר רב בעולם מכל סוג שאומר שזה דבר מותר. אין לי שום בעיה - לא עם בית חילוני ולא עם אנשים שמחללים שבת. אני לא פוסל דבר. גם כששאלו אותי אם מותר להשכיר דירות לערבים, אמרתי שמותר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן