ביהמ"ש גזר על הכדורגלן שהפקיר את ארי נשר 4.5 שנות מאסר

לאחר שקצין המבחן המליץ כי הכדורגלן יצחק אספה, שפגע בבנו של הבמאי אבי נשר וברח לא יישלח לכלא, השופט גורפינקל גזר עליו 4.5 שנות מאסר ו- 20 אלף שקלים פיצוי למשפחת נשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/20 09:52 ד בשבט התשפ

ביהמ"ש גזר על הכדורגלן שהפקיר את ארי נשר 4.5 שנות מאסר
הכדורגלן יצחק אספה במשפטו, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ה') את עונשו על כדורגלן קבוצת מ.ס. אשדוד יצחק אספה, שהורשע בהפקרה בפרשת מותו של הנער ארי נשר, בנו של הבמאי אבי נשר. אספה יישב בכלא לארבע וחצי שנים ויידרש לשלם 20 אלף שקלים פיצוי למשפחת נשר, ו-5,000 שקל לנער השני.

מלבד הפקרה, אספה אף הורשע בשיבוש הליכי משפט, אך זוכה מחמת הספק מעבירות של נהיגה בשכרות ונהיגה במהירות גבוהה מהמותר. הכדורגלן לא נאשם בהריגתו של נשר, משום שבפרקליטות סברו שלא יכול היה להימנע מהפגיעה בנער - שרכב על אופניים חשמליים יחד עם חברו וסטה לכביש.

השופט צבי גורפינקל קבע כי "עבירת ההפקרה תורמת בחובה מודעות לביצוע העבירה, ויש בה משום שפל מוסרי עמוק. במקום לעצור, לדווח לרשויות, ולהזעיק עזרה רפואית - האדם המעורב בתאונה חושב רק על עצמו, נוטש את הנפגעים, ונמלט על מנת שלא יזוהה. עבירות אלו אינן נדירות לצערנו, ועל בית המשפט להיאבק בהן ביד קשה. לאור זאת, על העונש לשמש התרעה ושופר לנהגים עתידיים, לבל יעזו לנטוש את הנפגעים, גם אם האחריות לתאונה אינה שלהם".