טראמפ יבקש מנתניהו: התנע את תכנית המאה בתוך שישה שבועות

ראש הממשלה נחת לפנות בוקר בוושינגטון ויקבל מנשיא ארצות הברית סקירה של תכנית המאה על סעיפיה המגוונים. נשיא ארצות הברית יבקש מנתניהו וגנץ להתניע את תכנית המאה בתוך שישה שבועות מיום הצגתה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 27/01/20 08:02 א בשבט התשפ

טראמפ יבקש מנתניהו: התנע את תכנית המאה בתוך שישה שבועות
נתניהו וטראמפ.ידונו בתכנית המאה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

גורם בכיר בוושינגטון אומר היום (ב') לסוכנות הידיעות רויטרס כי נשיא ארצות הברית יסמן דדליין ברור לנתניהו וגנץ בו יצטרכו להתניע את תכנית המאה על רובדיה השונים. על פי אותו בכיר, פרק הזמן בו ידרשו נתניהו וגנץ לפעול לא יעלה על שישה שבועות מרגע הצגת התכנית.

בתוך כך, ראש ההמשלה בנימין נתניהו נחת לפנות בוקר בוושינגטון, לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והצגת תכנית המאה. בטרם המראתו אמר נתניהו: "'היום אני יוצא לוושינגטון כדי להתייצב לצד נשיא אמריקני שמביא תכנית שאני מאמין שמקדמת את האינטרסים החיוניים ביותר שלנו."

עוד הוסיף ראש הממשלה: ''במשך שלוש השנים האחרונות שוחחתי אינספור פעמים עם הנשיא טראמפ, ידיד ענק של ישראל, ועם צוותו, על האינטרסים החיוניים הללו, על הביטחון שלנו ועל הצדק שלנו, ואני הולך להיפגש עם הנשיא טראמפ מחר וביום שלישי. יחד איתו נעשה היסטוריה"

לאחר פגישת טראמפ את נתניהו, ייפגש נשיא ארצות הברית גם עם יריבו הפוליטי של נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ, פגישה זו תיערך כשעה וחצי לאחר סיום הפגישה עם נתניהו. כאמור, השניים יוצאים כדי לקבל מטראמפ את תכנית המאה לראשונה. בישראל הדעות חלוקות לגבי התכנית, כאשר יש מי שמתנגד לה בתוקף עקב הסעיפים שיבקשו מישראל לוותר על שטחים. בנט הספיק להכריז אמש כי יתנגד למסירת שטחים.