מוסדות הרב טל מגיבים: לדאבון ליבנו הרבנים לא טרחו לברר עובדות

בעקבות פרסום מכתב הרבנים נגד הרב שמואל טל, הוציאה הנהלת מוסדות תורת החיים מכתב תגובה לאנשיה: "מה שנכתב אודות הפרשיה החדשה הינו שקר וסילוף

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/20 20:44 יז בטבת התשפ

מוסדות הרב טל מגיבים: לדאבון ליבנו הרבנים לא טרחו לברר עובדות
ראש ישיבת תורת החיים, הרב שמואל טל, צילום: ישיבת "תורת החיים"

רבנים בכירים הוציאו הערב (ג) מכתב נגד הרב שמואל טל וטענו כי ישנה פרשיה חדשה בה הרב מעורב. במכתב שעליו חתומים הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב אריאל והרב אליקים לבנון. כותבים הרבנים: "בעקבות הגילויים החדשים בפרשיית הרב טל, על קשריו האינטמיים והמכוערים עם אישה נשואה מעובדות הישיבה, המצטרפים לקשר הרומנטי הפסול עם אשת איש לעוד מעשים מכוערים, אנו חוזרים על הראשונות. התנהגותו של הרב טל מחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל"

בתגובה הוציאה הערב הנהלת מוסדות תורת החיים מכתב תפוצה לאנשיה בה הם מכחישים את הדברים: "אין בכוונתנו לגרום לחילול השם ח"ו, ולפגוע בגדולי תורה ומנהיגי קהילות, אך האמת חייבת להיאמר: לדאבון ליבנו אותם רבנים לא טרחו לברר את העובדות, אפילו הבסיסיות שבהן. הם לא דיברו עם הרב טל או מי מטעמו, ולא עם הגורם המעורב כפי הנטען, ולא עם בית הדין שבדק את הדברים לעומקם ביסודיות וכדרכה של תורה. הדברים מתועדים והמעונין בכך מוזמן לפנות לקבלת התיעוד"

עוד הוסיפו במכתב: "לדעתנו הענייה, המכתב הזה יחד עם כתבה או שתיים שהוא עשוי לגרור אחריו, לא ישפיע רבות על המוסדות ועל דעת הקהל כנגדנו, שכן הרבנים הללו כבר אמרו את דבריהם, ומי ששומע להם למרות הטענות הקשות על אי בירור הדברים מצידם, כבר קיבל את דבריהם, ומי שלא - גם לא יקבל אותם כעת.
אגב, בשולי הדברים: מדובר במעשה חמור של שימוש בחומרים אישיים שנגנבו וסולפו, וכן בהוצאת דיברה, ואנו פועלים מול הגורמים הרלוונטים למיצוי הדין עם אותם מחרחרי ריב ביישוב ומחוצה לו"

יש לציין כי הרבנים שכתבו את המכתב טוענים כי הם קיבלו ראיות ברורות המוכיחות את הפרשה החדשה שאלה מקושר הרב טל 

המכתב המלא:

להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן