סמוטריץ' ובנט דנו על מיקומי הרשימה המאוחדת

יו"ר האיחוד הלאומי ויו"ר הימין החדש הגיעו להסכמות עקרוניות הכוללות מיקומים ברשימה תוך שמירה על מקומות לבית היהודי, אולם בנט טרם החליט האם ריצה במפלגה אחת עדיפה על פני ריצה בשני ראשים

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/01/20 16:42 יב בטבת התשפ

סמוטריץ' ובנט דנו על מיקומי הרשימה המאוחדת
ימינה סבב ב', צילום: יח"צ

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ'. נפגשו מספר פעמים בשבוע האחרון והגיעו להסכמות עקרוניות לריצה משותפת עם החלטות על מיקומים ותפקידים. בקרוב צפויים ‏סמוטריץ' ובנט לקרוא לרב פרץ לחבור אליהם ולקיים משא ומתן לריצה משותפת למפלגה רחבה של הציונות הדתית והימין האידיאולוגי.

הרב פרץ ישב גם הוא לשיחות עם בנט, שם הוא דרש כי חלוקת המיקומים ברשימה תהיה לפי הרשימה שהיתה בבחירות האחרונות, כך שבית היהודי יהיו במקום השני והאיחוד הלאומי במקום השלישי. הבית היהודי הוסיפו בדרישותיהם כי איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית ישובץ במקום החמישי. בנט יתקשה מאוד לקבל את בן גביר לרשימתו, היות וגם בסבב הקודם הוא סרב. 

מבחינת סמוטריץ' ובנט השאלה על הכנסת בן גביר לרשימה נשארה עדיין פתוחה למשא ומתן והחתימה של הבית היהודי עם עוצמה איננה מחייבת אותם. 

בכדי להגיע לחיבור הגדול סמוטריץ מוכן לרדת מקום ברשימה לטובת פרץ, למרות הסיכומים הראשוניים עם פרץ. נכון לעכשיו הרב רפי וסמוטריץ' קראו האחד לשני לפגישה בטוויטר, אולם טרם נקבעה שעה ומקום לפגישה.