בבית היהודי דורשים מהימין החדש: בן גביר במקום החמישי

במשא ומתן בין הימין החדש לבית היהודי דרשו האחרונים כי הרשימה תתקבע על בסיס חלוקת המפלגות כמו בבחירות הקודמות עם תוספת של איתמר בן גביר במקום החמישי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 09/01/20 11:29 יב בטבת התשפ

בבית היהודי דורשים מהימין החדש: בן גביר במקום החמישי
הרב רפי פרץ ואיתמר בן גביר, צילום: יח"צ

במשא ומתן שהתקיים בימים האחרונים בין גורמים ימין החדש לבית היהודי הועלתה דרישה של האחרונים לפיה כל חיבור בין המפלגות צריך להתקבע על בסיס חלוקת המפלגות כמו במערכת הבחירות שהתקיימה בקיץ. 

הצדדים הסכימו כי הימין החדש ימשיך להחזיק במקום הראשון, אולם שאר הרשימה תתחלק בצורה שוויונית עם כל המפלגות המרכיבות את הציונות הדתית, כך שהבית היהודי ימוקם במקום השני, האיחוד הלאומי במקום השלישי וכך הלאה. השינוי שדרשו בבית היהודי הינו שילובו של בן הברית החדש שלהם,איתמר בן גביר, ראש עוצמה יהודית, במקום החמישי.

העשירייה הפותחת במפלגה המאוחדת תתקבע כך:
1. בנט 
2.הרב פרץ
3.סמוטריץ' 
4. שקד
5. יוגב
6. סופר 
7. כהנא
8. מועמד עוצמה יהודית. 

נזכיר כי בימים האחרונים נפגש יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט עם הרב פרץ וסמוטריץ' במטרה לדון בחיבורים לקראת הבחירות לכנסת ה-23, אולם המשא ומתן למיזוג מפלגות הציונות הדתית תקוע כאשר כל צד מתבצר בעמדות שלו. 

בנט, שערק רק לפי שנה מהבית היהודי, מחוזר על ידי כל המפלגות ואף מקבל את ראשות המפלגה ללא כל התנגדות, אולם שקד תדרדר למקום הרביעי, ללא הבטחה לשרה, לאחר שבסבב הקודם קיבלה תוצאה מאכזבת של שבעה מנדטים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן