הבית היהודי מגיבים לסערה: נחזק את הרבנות הראשית ע"י בחירת רב ראשי מהציונות הדתית

בצל הסערה על דבריו של הרב הראשי, בבית היהודי מסבירים כי צריך לחזק את מערך הגיור של הרב בס: "מערך אחראי, הגון וממלכתי ועלינו לסמוך את ידינו עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/20 16:16 י בטבת התשפ

הבית היהודי מגיבים לסערה: נחזק את הרבנות הראשית ע"י בחירת רב ראשי מהציונות הדתית
הרב רפי פרץ, צילום: ללא

הבית היהודי התייחסו לסערה סביב דבריו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, והסבירו כי הם סומכים על מערך הגיור של הרבנות וימשיכו לחזק אותו על ידי מינוי רב ראשי מהציונות הדתית. 

"אנו נמצאים בעשרה בטבת, יום הקדיש הכללי ויום בו אנו מזכירים את תחילת חורבן בית המקדש, זהו יום המחדד לנו כמה חשוב שיהיה שיח על אחדות בעם. היום הזה צריך להיות בסימן של אחדות וקירוב לבבות ולא יום של העמקת השסעים. מערך הגיור ובתוכו גיוריו של הרב דוד בס, הוא מערך אחראי, הגון וממלכתי ועלינו לסמוך את ידינו עליו", הסבירו בבית היהודי. 

עוד הוסיפו בבית היהודי: "האחריות שלנו, ביום כזה ובשאר ימות השנה, היא לשמור על שיח מכבד, מקרב ומאחד. הציונות הדתית ההולכת בדרכו של מייסד הרבנות הראשית הרב קוק, רואה במוסד זה כאחד ממוסדות הדגל של המדינה ואנו כמפלגה נפעל לחזק את המוסד הזה, וכמו כן על ידי בחירת רב ראשי מהציונות הדתית."

כזכור, בתיעוד שפורסם הבוקר (ג') ב-ynet נשמע הראשון לציון תוקף בחריפות את העולים מחבר העמים: "מאות-אלפים או עשרות-אלפים של גויים באו לארץ בגלל חוק מיהו יהודי", אמר הרב יוסף בכינוס רבנים בירושלים, בשבוע שעבר. "יש כאן הרבה-הרבה גויים, חלק מהם קומוניסטים, עוינים את הדת, שונאי דת. הם לא יהודים בכלל, גויים. אחר כך מצביעים למפלגות שמסיתים נגד החרדים ונגד הדת". הוסיף.

לדברי הרב הראשי, חלק מהעולים הגיעו הנה כדי להוות משקל פוליטי לחרדים: "העלו אותם פה לארץ שיהיה משקל נגד החרדים, שאם יהיו בחירות לא יהיה הרבה לחרדים. בשביל זה העלו אותם פה לארץ, גויים גמורים, ממש גויים גמורים. לצערנו הרב, אנחנו רואים את פרי ההסתה שהם עושים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן