בעקבות מינויי השרים: בימין מברכים בשמאל מגנים

לאחר שהחילט ראש הממשלה נתניהו למנות שרים במקומו, התגובות והיבקורות לא איחרו לבוא. בכחול לבן יצאו נגד מינוי ביטן, וליברמן נגד הענקת תיק נוסף לש"ס. מהימין דווקא בירכו את המינויים, הרב פרץ ומשה כחלון.

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 17:33 ח בטבת התשפ

בעקבות מינויי השרים: בימין מברכים בשמאל מגנים
ח"כ דוד ביטן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מינה היום ארבעה שרים חדשים במקומו, לאחר שאינו יכול עוד להחזיק בהם בשל כתבי האישום נגדו. נתניהו מינה את ח"כדוד ביטן לשר החקלאות, את ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, יפעת שאשא ביטון לשרת הרווחה, ואת יצחק כהן מטעם ש"ס לשר השיכון. התגובות של כלל הקשת הפוליטית לא איחרו לבוא.

כחול לבן הביעו התנגדות למינויו של דוד ביטן החשוד בפרשיית שוחד: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות  לעומד בראשו".

ח"כ משה (בוגי) יעלון, מכחול לבן, הגיב גם כן למינויו של ביטן: "נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, מינה את דוד ביטן החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לשר בממשלת החרפה והחסינות שלו. השפל המנהיגותי והמוסרי בהובלת נתניהו מעולם לא היה עמוק יותר. ב-2.3 נעשה לזה סוף!".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, על מינוי של שר נוסף ממפלגת ש"ס כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מינויו של ח"כ יצחק כהן מש"ס לתפקיד שר השיכון בתקופת מעבר זה לא פחות ממחטף פוליטי, במטרה לקבוע עובדות בשטח. לא מספיק שש"ס מחזיקה במשרד הפנים שמעביר תקציבים לטובת ערים חרדיות על חשבון הפריפריה, עכשיו משרד השיכון יעביר שטחי קרקע ירוקים וחקלאיים מהמועצות האזוריות לערים חרדיות. אני קורא לראשי המועצות האזוריות לגלות ערנות ולא להסס ללכת לערכאות משפטיות במידת הצורך. בכל מקרה, לאחר הבחירות "ישראל ביתנו" תדרוש את משרד הפנים ותבחן את כל ההחלטות שהתקבלו בתקופת ש"ס".

מנגד בימין בירכו את המינויים, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ ברך את כלל המינויים בחשבון הטוויטר שלו: מברך את השרות החדשות והשרים החדשים, חבריי יצחק כהן, דוד ביטן, יפעת שאשא ביטון וציפי חיבורלי. מהיכרותי איתם אני סמוך ובטוח כי יעשו טוב למדן מדינת ישראל ועם ישראל, כל אחד ואחת בתחומו".

גם שר האוצר משה כחלון ברך דווקא את ח"כ יצחק כהן על תפקידו: "לידידי כאח לי, ח"כ יצחק כהן שר השיכון הנכנס אני מבקש לאחל הצלחה רבה. בזכות הניסיון הרב שלו הכבר. כנסת שהיה כמעט בכל ועדת השירות. שנים רבות. זוכה במשך השנים".