סבב מינויים בממשלה: חוטובלי מונתה לשרת התפוצות

ראש הממשלה החליט למנות את ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, למרות ההמלצה להעמידו לדין בגין פרשות שוחד . חברת כנסת נוספת מהליכוד, ציפי חוטובלי, מונתה לתפקיד שרת התפוצות. יצחק כהן מש"ס מונה לשר השיכון ויפעת שאשא ביטון מונתה לשרת הרווחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/20 16:46 ח בטבת התשפ

סבב מינויים בממשלה: חוטובלי מונתה לשרת התפוצות
נתניהו עם ביטן וחוטובלי, שרים חדשים, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

דוד ביטן ימונה לשר החקלאות על אף ההמלצה להעמידו לדין בשורת פרשות שוחד. בהמשך היום ראש הממשלה צפוי למנות עוד שני חברי כנסת לשרי התפוצות והרווחה. כזכור מאז כתבי האישום נגד נתניהו, הוא אינו יכול על פי חוק לשמש עוד בתפקידי שרים ולכן נאלץ לחלק את התיקים שעליהם היה אחראי. 

בהמשך למנויים, נתניהו החליט למנות את חברת מפלגתו ציפי חוטובלי לשרת התפוצות, זאת לאחר שהייתה אי וודאות אם היא תקבל את התיק או ח"כ ניר ברקת. את משרד השיכון קיבלה מפלגת ש"ס שהעניקה את התיק לסגן השר יצחק כהן שכעת יהיה השר. ומינוי אחרון הוא של יו"ר מפלגת כולנו יפעת שאשא ביטון שמעתה תהיה שרת הרווחה.

ב"דגל התורה" הגיעו להחלטה שלא להתמנות לתפקידי שרים, בעניין תפקידי סגני שרים, ההוראה היא לקחת רק תפקידים שיש בהם כדי להשפיע ולסייע. "לאור נבצרות ראש הממשלה להאציל סמכויות לסגני שרים, הודענו לראש הממשלה שבשלב הנוכחי אנו דוחים את ההצעות שהוצעו" כך דווח מטעם המפלגה.

מכחול לבן נמסר בתגובה למינוי ח"כ ביטן לשר: "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות  לעומד בראשו".