טראמפ מאיים: איראן תותקף במהירות ובעוצמה אם תגיב לחיסול

לאחר האיומים מצד טהארן, כי תתקיף יעדים אמריקניים בתגובה לחיסול סולימאני, מגיב נשיא ארה"ב ואומר כי מדינתו תגיב "במהירות ובעוצמה". עוד לפני כן, אמש נורו רקטות לאזור בו שוכנת השגרירות האמריקנית בעיראק

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 05/01/20 08:09 ח בטבת התשפ

טראמפ מאיים: איראן תותקף במהירות ובעוצמה אם תגיב לחיסול
טראמפ. מאיים חזרה, צילום: shutterstock

צחצוח החרבות בין וושניגטון לטהארן נמשך, ובכל הכוח: לאחר שגנרל איראני אמר בסוף השבוע כי איראן סימנה 35 יעדים אמריקניים לתקיפה "כולל תל אביב" כתגובה לחיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לא נשאר חייב ומאיים כי במידה ואיראן תגיב, מדינתו תתקוף 52 יעדים איראניים "במהירות ובעוצמה". טראמפ הסביר כי אותם 52 יעדים איראניים מסמלים את 52 בני הערובה שהוחזקו בידי איראן בין השנים 1981-1979.

טראמפ הוסיף כי "איראן מדברת באומץ רב על סימון יעדים אמריקניים חשובים לתקיפה כנקמה על שפטרנו את העולם מהמנהיג הטרוריסט שלהם, שרק לאחרונה הרג אמריקני ופצע באורח קשה אנשים רבים אחרים. שלא נדבר על כל האנשים שהוא הרג במהלך חייו, כולל מאות מפגינים איראנים רק לאחרונה."

"סולימאני תקף את השגרירות שלנו, ותכנן תקיפות נוספות במקומות אחרים. איראן לא עשתה דבר מלבד בעיות בשנים האחרונות", הוסיף נשיא ארה"ב,  "סימנו 52 אתרים איראניים - שחלקם בעלי חשיבות גבוהה לאיראן ולתרבות האיראנית. יעדים אלה, ואיראן עצמה, יותקפו במהירות ובעוצמה אם איראן תפגע באמריקנים או תתקוף יעדים אמריקניים". הוא חתם את דבריו: "ארה"ב לא רוצה לספוג יותר איומים."

בתוך כך, אמש נורו רקטות לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, חלקן למתחם המאובטח בבגדד שבו שוכנות שגרירות ארה"ב ושגרירויות של מדינות מערביות אחרות. לדברי הקואליציה הצבאית בהנהגת ארה"ב, שנלחמת נגד דאעש במדינה, אירעו שתי מתקפות נגד בסיסים שמארחים חיילים אמריקנים בבגדד ובבסיס חיל האוויר העיראקי "אל-בלד", כ-80 ק"מ צפונית לבירה העיראקית. לפי הקואליציה, בתקיפה לא נפגעו אזרחים אמריקנים, אך כן נפגעו אזרחים עיראקים.

סולימאני. מוקד ההסלמה

סולימאני. מוקד ההסלמהצילום: חסן ג'די/פלאש 90