ליברמן: "חד וחלק - אנחנו בעד הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות לנתניהו"

יו"ר ישראל ביתנו לא השאיר מקום לספק והודיע כי מפלגתו תצביע בעד הקמת ועדה שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, וכך תהיה לאופוזיציה רוב לדון בנושא ולא לחכות עד להקמת ועדה בכנסת ה-23

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/20 10:19 ה בטבת התשפ

ליברמן: "חד וחלק - אנחנו בעד הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות לנתניהו"
החיוכים נמחקו. ליברמן ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן הצהיר בראיון לגל"צ כי מפלגתו תתמוך בהקמת ועדה שתדון החסינות בבקשת החסינות של נתניהו, וכך תהיה מספיק אצבעות לאופוזיציה להקים ועדת כנסת ושם להחליט שנתניהו לא זכאי לחסינות. 

עוד אמר ליברמן: "ברור היום שיש גוש שמאל עם גנץ בראשו, גוש משיחי חרדי עם נתניהו, וגוש של אנשים נורמליים שזאת ישראל ביתנו, לא ניתן להתגלגל למערכת בחירות רביעית, אנחנו נכריע כך או אחרת".

כזכור, אתמול הגיד נתניהו את בקשת החסינות שלו ליו"ר הכנסת, אולם אדלשטיין לפי שעה מונע את הקמת הועדה המסדרת. יו"ר הועדה המסדרת, אבי ניסנקורן (כחול לבן) ויו"ר הכנסת אדלשטיטין ייפגשו ביום ראשון עם יועמ"ש הכנסת בכדי לדון בנושא. 

יועמ"ש הכנסת עו"ד איל ינון הוציא חוות דעת כי אין אפשרות להקים ועדת כנסת בזמן פיזור הכנסת, אולם אם יהיו רוב חברי כנסת שירצו בועדה כזו אז יש אפשרות לכונן אותה. ההצהרה של ליברמן מאפשרת הקמת ועדה כזו כיווןן שלאופוזיציה יש כעת 65 אצבעות.