בהוראת הרב פרץ: הגרעינים התורניים קיבלו סיוע משמעותי

לאחר קיפאון של חודשים רבים, שר החינוך העביר כספים ממשרד החינוך לגרעינים התורניים. ראשי הגרעינים הודו לרב פרץ: "בזכות תקציב משרד החינוך נשתדל להמשיך ולפעול למען העם, התורה והארץ"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 01/01/20 15:39 ד בטבת התשפ

בהוראת הרב פרץ: הגרעינים התורניים קיבלו סיוע משמעותי
הרב רפי פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לאחר חודשים רבים של הקפאה בשל המשבר הפוליטי, שר החינוך, הרב רפי פרץ העביר אלפי כספים לסיוע הגרעינים התורניים

הגרעיניים התורניים עברו שנה קשה במיוחד, מאחר ולא התקיימה ועדת כספים מזה חודשים רבים. השבוע, הועברו בוועדה כ-11 מיליון שקלים לתקציב משרד החינוך. שר החינוך פרץ מיהר להעביר כספים לפעילות הגרעיניים כדי שלא יסיימו את השנה בגרעון מצטבר. 

נציגי ומנהלי הגרעינים התורניים בכל רחבי הארץ, שגרו מכתב בו הודו לרב רפי על הסיוע הנחוץ:  "אנו מבקשים להודות לך ולצוות המסור על השקעתכם הרבה ומאמציכם ללא הרף בכדי לדאוג לתקציבים המיועדים לפעילות הגרעינים. בזכות תקציב משרד החינוך נשתדל להמשיך ולפעול למען העם, התורה והארץ, וכל זאת בזמנים לא פשוטים של ממשלת מעבר ושל קשיים תקציביים". 

על המכתב חתומים למעלה מ-70 מנהלי גרעינים ברחבי הארץ ובראשם יצחק לקס, יו"ר קרן קהילות, שציינו לשבח את ביקורו של השר פרץ בלוד: "נבקש לציין את ביקורך החשוב בשבת בגרעין התורני לוד, לאחר הרצח של רנה שנרב הי"ד. בשבת ביקרת בפעילות של מיזם 'שולחן שבת' , ביקור שנתן כוחות אדירים לגרעינים השונים להרחיב את המיזם לעשרות גרעינים וקהילות ברחבי הארץ". 


להורדת הקובץ

מטרת פעילות הגרעינים היא ליצור שינוי חינוכי וחברתי בעיירות פיתוח ולקרב את הציבור המקומי היהודי למורשת יהודית, אולם פעילותם מתוקצבת רק לאחר הביצוע. מנהלי הגרעינים היו מודאגים כי בשל המצב הפוליטי, השנה לא יעברו אליהם הכספים הנחוצים, אולם ברגע האחרון נמצא פתרון.