הסריקות אחר הנער שנסחף יימשכו אל תוך הלילה

נמשכים החיפושים אחרי עומרי אבו ג'נב, הנער בן ה-16 מירכא שנסחף בשיטפון בנחל, ובמשטרה נערכים לקראת סריקות בחשיכה. דודו של הנער: "אנחנו רוצים להאמין שימצאו אותו אבל יודעים שבחשיכה יהיה מאד קשה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/12/19 18:55 כח בכסלו התשפ

הסריקות אחר הנער שנסחף יימשכו אל תוך הלילה
הסריקות אחרי הנער שנסחף בשיטפון, צילום: דוברות המשטרה

כוחות ההצלה ומשטרת ישראל ממשיכים בחיפושים ובסריקות אחרי עומרי אבו ג'נב, בן ה-16 מירכא, שנסחף הבוקר (ה') בשיטפון בנחל אל-מג'נונה (עין יפעם). עד כה, למרות התגייסות התושבים באזור ומאמצי הכוחות, העלו החיפושים חרס.

עומרי יצא לרכב על טרקטורון עם דודו, בן 23. זה סיפר כי הנער החליק מעל הטרקטורון ונסחף למים, הדוד הצליח לתפוס אותו ברגלו, אך הזרם היה חזק מדי והוא נסחף בו. על פי עדות מפקד המשמרת בתחנת הכיבוי וההצלה "אחד האנשים הצליח לחלץ את עצמו והילד בן ה-16 נסחף עם הזרם. מעדות של הדוד שלו, הוא זיהה אותו במעבר התת -קרקעי של הכביש הוא תפס אותו ברגל, אבל הוא הצליח להחליק לו כי הזרימה הייתה מאוד חזקה והמים גלשו מעבר לכביש".

הטרקטורון עליו רכבו השניים

הטרקטורון עליו רכבו השנייםצילום: כבאות והצלה

בשעות הערב המוקדמות הסתיימה הערכת מצב נוספת בירכא, בראשות מפקד מרחב אשר- תנ"צ בני אבליה, בשיתוף כוחות הכיבוי וההצלה, פיקוד העורף ויחידות החילוץ של משטרת ישראל. 

בתום בחינת הפעולות שבוצעו עד כה על ידי כלל היחידות, תכנית הפעולה המבצעית, בחינת תנאי השטח ומזג האוויר, נקבע כי הלילה יימשכו סריקות על ידי צוותים מיוחדים תוך הגברת התאורה במקום ושימור התנאים, ועם אור ראשון ייכנסו יחידות נוספות לחיפושים עפ"י גזרות, בהתאם ליתרון היחסי של כל יחידה ויחידה, לרבות בתוך הנחל. 

מהכבאות וההצלה נמסר: "לוחמי האש וההצלה ממשיכים בשעות אלו בחיפושים אחר הנעדר. ככל שלא תהיינה התפתחויות במהלך הלילה, יחודשו ויורחבו עם אור ראשון החיפושים אחר הנעדר על ידי חמש יחידות יל״מ, שתתווספנה לצוות שפעל היום, צוללנים וכן יחידת להבה. לוחמי האש ממשיכים בשעות אלו בסריקות לאורך גדות הנחל".

מפקד המרחב פגש באביו של הנער הערב, שוחח עמו ועדכן אותו בדבר הפעולות שבוצעו עד כה ואת תכנית הפעולה להמשך, בתקווה לאתרו ככל הניתן בהקדם. דודו של הנער, אמל אבו ג'נב, סיפר ל'וואלה' כי "אנחנו רוצים להאמין שימצאו אותו אבל יודעים שבחשיכה יהיה מאד קשה.
מסוק סיים כעת לעשות סריקות, והאנשים מתחילים להתפנות מהמקום כי יורד גשם חזק והוואדי ממשיך לעלות על גדותיו, הזרם חזק וכל זה מקשה מאד על החיפושים. אבא שלו ועוד אנשים ירדו לאבו סנאן, למורד הנחל, אבל חזרו בידיים ריקות. ושמעתי שאנשים חיפשו גם בנהריה".