השר אלקין העניק לאוניברסיטת אריאל תעודת "קמפוס ירוק"

השר להגנת הסביבה זאב אלקין, העניק לאוניברסיטת אריאל תעודת "קמפוס ירוק" לאחר שעמדה בקריטריונים הדרושים. הענקת התעודה התבצעה במעמד ראש העיר, נשיא האוניברסיטה ומנכ"ל האוניברסיטה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 26/12/19 15:31 כח בכסלו התשפ

השר אלקין העניק לאוניברסיטת אריאל תעודת "קמפוס ירוק"
השר אלקין מעניק את התעודה, צילום: דוברות אוניברסיטת אריאל

תעודת הסמכה ל'קמפוס ירוק" הוענקה היום לאוניברסיטת אריאל ע"י השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, זאת לאחר שעמדה בכל הקריטריונים הנדרשים לכך.

השר אלקין: "קמפוס ירוק הוא מהלך שמהווה מסר גם לסטודנטים, דור העתיד של מדינת ישראל, וגם לעובדים על חשיבות נושא איכות הסביבה. כל פעם שאני מגיע לאוניברסיטה באריאל אני מתרגש ואני שמח מאוד שאתם מצטרפים למהלך הזה. " אמר השר.

הביקור נערך בהשתתפות ראש העיר אריאל, אלי שבירו,  שהעלה על נס את נושא איכות הסביבה בעיר ובאוניברסיטה. במהלך הביקור הוצגו לשר מספר מחקרים ופתרונות טכנולוגיים בנושאים סביבתיים שפותחו במחלקות האוניברסיטה, בניהם מתקן לטיהור שפכין (מט"ש), גגות סולריים, טורבינות הרוח, טרסות הגפנים, הגן הבוטני ועוד. "למחקר בנושא איכות הסביבה יש פוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל ויש צורך בפתרונות טכנולוגיים חדשים בנושא. ההוראה והמחקר של נושאים סביבתיים הם ממנופי הצמיחה הגדולים במדינה" הוסיף השר.

נשיא האוניברסיטה פרופ' יהודה דנון אמר: "פעלנו בשנתיים האחרונות בצורה מאוד אינטנסיבית כדי לעמוד בכל הדרישות. פיתחנו בצורה משמעותית את הנושא של שימור אנרגיה. הכנסנו לתכנית הלימודים קורסים בנושאי איכות סביבה ואנחנו מקיימים פעילות חברתית סביבתית שאנחנו מקיימים לאורך שנים בשיתוף אגודת הסטודנטים".

מנכ"ל האוניברסיטה ,יורם שי: "את הטכנולוגיות שלנו אנחנו בונים כפלטפורמה לימודית, לא רק לסטודנטים ולסגל האקדמי, אלא בראיה עתידית חינוכית. אנחנו פועלים להבאת כיתות תלמידים לכאן על מנת שלא רק ילמדו על זה בכיתה, אלא יוכלו לראות בעיניים איך הדברים עובדים ולהמחיש להם את הסיפור והחשיבות של הנושא הסביבתי".