שר האוצר לשעבר ונגיד אוניברסיטת אריאל הלך לעולמו

יגאל כהן אורגד, שהיה ח"כ מטעם הליכוד וכיהן כשר האוצר בממשלת שמיר הראשונה, הלך לעולמו בגיל 81. כיהן כנגיד אוניברסיטת אריאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/19 09:34 כו באב התשעט

שר האוצר לשעבר ונגיד אוניברסיטת אריאל הלך לעולמו
יגאל כהן אורגד (במרכז), צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ברוך דיין האמת. שר האוצר לשעבר, יגאל כהן-אורגד, שכיהן כנגיד אוניברסיטת אריאל בשומרון, הלך לעולמו הלילה (ג'). בן 81 היה במותו.

יגאל כהן-אורגד, שם שהוסיף לשם משפחתו כדי להבדיל עצמו מחברו לסיעה, יגאל כהן, היה איש תנועת החרות, הוא נבחר לכנסת מטעמה בשנת 1977, ובהמשך היה מראשי הדוחפים לאיחוד ולהקמת הליכוד. כיהן כח"כ עד שנת 1988, ולאחר התפטרותו של שר האוצר יורם ארידור החליף אותו בתפקיד וכיהן כשר האוצר בממשלת שמיר הראשונה, עד הבחירות.

כהן אורגד היה יו"ר הוועד הפועל של המכללה באריאל, ולאחר שהפכה לאוניברסיטה כיהן כנגיד האוניברסיטה עד יומו האחרון. בשנת 2013 זכה בפרס מוסקוביץ' לציונות.
היה נשוי לשרה ז"ל ואב לארבעה, התגורר בתל אביב במשך כל חייו.

שר החינוך, הרב רפי פרץ, ספד לו: "יגאל כהן אורגד היה מבניה היפים של הציונות. איש ציבור בנשמתו, שר אוצר מסור והרוח החיה של האוניברסיטה באריאל. ‏בחודשים האחרונים שוחחנו לא מעט הדאגה שלו לאקדמיה בכלל ולאוניברסיטה באריאל בפרט תמיד היתה בראש מעייניו.
‏מחובתינו להמשיך את הרוח של יגאל במשרד החינוך ובהשכלה הגבוהה בישראל".

גם שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, כתב: "יגאל כהן אורגד היה חבר, ציוני ענק, והרוח החיה מאחורי אוניברסיטת אריאל. יגאל מגלם את היזם הישראלי המושלם: חזון ענק לצד ירידה לפרטים וחוש הומור משובח. מכוח אישיותו ונחישותו הוא הפיק נסים, ובראשם את הזנקת אוניברסיטת אריאל שבשומרון. 
יהי זכרו ברוך".

ראשי מועצת יש

ראשי מועצת יש''ע יחד עם כהן-אורגד ז''ל ויחד עם יו''ר מועצת יש''ע לשעבר דני דיין ומייק האקבי.צילום: מועצת יש"ע

ממועצת יש"ע נמסר: "מועצת יש''ע כואבת את פטירתו של השר לשעבר יגאל כהן-אורגד ז''ל, נגיד אוניברסיטת אריאל וחבר הנהלת מועצת יש''ע במשך שנים רבות. יגאל היה איש חזון ועשייה, אשר פעל רבות למען ארץ ישראל וקידום ההתיישבות היהודית. ממייסדי ובוני אוניברסיטת אריאל,  הראשונה ביהודה ושומרון. עצוב שלא יזכה לראות את תחילת פעילותו של בית הספר לרפואה שעל הקמתו עמל שנים רבות. 
בשם כל ראשי ההתיישבות, אנו מוסרים את תנחומינו הכנים למשפחה".