ח"כ מתן כהנא: "לא נאפשר לש"ס לפגוע ברבני הציונות הדתית"

חבר כנסת מתן כהנא התייחס לסירובו של שר הדתות לאשר את המשך כהונת הרב הראשי לירושלים ואמר "הסוגיה מוכיחה למה חשוב שהימין החדש יחזיק בתיק הדתות לאחר הבחירות"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 25/12/19 17:40 כז בכסלו התשפ

ח"כ מתן כהנא: "לא נאפשר לש"ס לפגוע ברבני הציונות הדתית"
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

ח"כ מתן כהנא מתייחס הערב (ד') לסוגיית הארכת כהונתו של הרב הראשי לירושלים הרב אריה שטרן ומכריז "לא נאפשר לש"ס לפגוע ברבני הציונות הדתית. נדאג להארכת כהונתו של הרב שטרן".  עוד הוסיף כהנא כי "סוגיית הרב שטרן מוכיחה למה חשוב שהימין החדש יחזיק בתיק הדתות לאחר הבחירות."

"פרקטיקת הארכת כהונתם של רבני ערים מקובלת בישראל מימים ימימה. לא ייתכן שהרב שטרן יופלה לרעה רק בגלל שאינו משתייך למגזר הנכון", אומר כהנא, "משרד הדתות חייב לאפשר את המשך כהונתו של הרב שטרן כרבה הראשי של ירושלים ואנו בימין החדש נעמוד על כך" הצהיר.

כזכור, שר הדתות יצחק ועקנין (ש"ס) סירב לאשר את הארכת כהונתו של הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן. הארכת הכהונה היא הלך טכני קצר , אך מסיבה שאינה ברורה סירב השר לשירותי דת להעניק את חתימתו.

כמו כן, הרב פרץ אמר מוקדם יותר "דיברתי עם הרב וקנין. הסברתי לו את חשיבות העניין לציבור הציוני דתי של ירושלים. יש לפעול לסיום הסאגה בהקדם ולהמשיך את כהונת הרב שטרן."