בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת טראמפ

סעיפי האשמה כנגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אושרו ברוב דמוקרטי בבית התחתון, הרפובליקנים הצביעו נגד. בכל אופן, בסנאט, בו לטראמפ יש רוב לא צפויים לאשר את המהלך

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/12/19 08:53 כא בכסלו התשפ

בית הנבחרים בארה"ב הצביע בעד הדחת טראמפ
אל תצייץ | דונאלד טראמפ, צילום: shutterstock

בית הנבחרים בארצות הברית הצביע אמש (רביעי) בעד הדחת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. המחוקקים בבית הנבחרים, דמוקרטים ברובם, קבעו בשתי הצבעות שיש להדיח את הנשיא על שני סעיפי אישום: ניצול סמכות לרעה ושיבוש הליכים בקונגרס. עקב ההצבעה, הפך טראמפ לנשיא האמריקני השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו.

הבית הלבן הגיב להחלטת בית הנבחרים להדיח את הנשיא, ומסר "טרמאפ מוכן לצעדים הבאים בהליך ההדחה והוא בטוח בעצמו כי הסנאט יחזיר את הסדר ואת ההליך ההוגן". טראמפ בעצמו תקף את אישור ההדחה, ואמר כי "אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות, בית הנבחרים ניסה הלילה להפוך את רצונם של מיליוני אמריקנים פטריוטים שהצביעו בקלפי". בנאום שנשא בפני תומכים במישיגן הוא הוסיף כי "ננסי פלוסי המשוגעת והדמוקרטים בבית הנבחרים ישאו לנצח אות קלון"

מי שעוד יצא נגד הצעד הוא  חבר הקונגרס דאג קולינס, הרפובליקני הבכיר ביותר בוועדת המשפט בבית הנבחרים, בדיון כי הליך ההדחה שמקדמים הדמוקרטים הוא חסר בסיס. "הדמוקרטים רצו לעשות את זה מאז הבחירות. לא אכפת להם מהעובדות", טען קולינס.

לעומת זאת, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בירכה על ההחלטה ואמרה "ה-18 בדצמבר הוא יום גדול לחוקת ארצות הברית". בנוסף לכך, היא הודיעה שעדיין לא החליטה מתי תעביר לסנאט את סעיפי ההדחה נגד הנשיא כדי ששם יוכלו לפתוח במשפט ההדחה. מוקדם יותר, פלוסי פתחה את הדיון בבית הנבחרים ואמרה כי "אנחנו כאן היום כדי להגן על הדמוקרטיה". היא אמרה כי טראמפ "הפר את החוקה" ולא הותיר לדמוקרטים "שום ברירה אחרת" מלבד הדחתו. היא אמרה כי "אם לא נפעל עכשיו נזנח את חובתנו". מעבר לכך הוסיפה פלוסי כי "הנשיא הוא איום מתמשך על הביטחון הלאומי.

יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים אדם שיף אמר במהלך הדיון כי טראמפ "ניסה לרמות ונתפס". הוא הוסיף שאם הקונגרס לא יצביע בעד ההדחה זה יהווה תקדים מסוכן.

הקונגרס האמריקאי

הקונגרס האמריקאיצילום: shutterstock