צפו: נשיא ארה"ב מדליק נרות חנוכה

נשיא ארצות הברית, דונלד טרמפ, הדליק נר שביעי של חנוכה עם ראשי הקהילה היהודית בבית הלבן, ובירך את הנוכחים ב'חנוכה שמח'

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/18 19:57 ל בכסלו התשעט

צפו: נשיא ארה"ב מדליק נרות חנוכה
טרמפ. מדליק נרות חנוכה, צילום: פלאש 90

נשיא ארצות הברית וסגנו, מייק פנס, הצטרפו הערב להדלקת נר שביעי של חנוכה עם הקהילה היהודית בבית הלבן. טראמפ בירך את הנוכחים בברכת חנוכה שמח. 

 טראמפ הסביר לנוכחים מדוע חוגגים את חג החנוכה: 'העם היהודי הצליח לגבור על דיקטטור אכזרי". הנשיא התייחס גם לטבח בפיטסבורג, שארע לפני יותר מחודש, במהלכו 11 אנשים נרצחו ושישה נפצעו בפיגוע הירי בידי פעיל ימין קיצוני. 

"העם היהודי ספג אלימות קשה במשך כל השנים. עכשיו הוא בנה לעצמו מדינה עם דמוקרטיה חזקה", והויסף, "לעולם לא עוד". 

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10215479677283504&id=1185615475

ביום שישי לפנות בוקר נערך בבית הלבן טקס הדלקת נרות חנוכה בהשתתפות ראשי הקהילה היהודית בארה"ב ובמעמד הנשיא טראמפ ורעייתו מלניה. 

בטקס השתתפו בכירי ממשל רבים, בהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר האוצר סטיבן מנוצ'ין, שליח הנשיא למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועוד.

כמו כן, לקחו חלק באירוע גם בכירי הקהילה היהודית בארה"ב על כל זרמיה, בהם שלדון ומרים אדלסון, נשיא ארגון ה-OU העולמי משה ביין, מנכ"ל Ou העולמי אלן פייגן, הרב מארווין האייר, הרב אייב קופר והרב מאיר מאי. בנוסף, השתתפו באירוע גם תומכי ישראל רבים, בהם הכומר ג'ון הייגי, הזכור מנאומו המרגש בפתיחת השגרירות בירושלים.
מנכ"ל ou ישראל, הרב אבי ברמן, שהיה מהישראלים הבודדים באירוע, ציין: "היה ערב מרגש ומיוחד בו ראינו איך הקשרים בין הבית הלבן והקהילה היהודית הם עוצמתיים ביותר. הדברים שנאמרו על ישראל והקהילה היהודית היו אוהדים ביותר, אולם האהבה שהורגשה הייתה גדולה מהמילים. שמחתי מאוד לייצג את הקהילה האמריקאית בישראל, והבעתי בפני כולם את תודתה הגדולה של ישראל על הדאגה למדינה ולאינטרסים שלה, הן בהעברת השגרירות לירושלים והן בפרישה מהסכם הגרעין והפעלת הסנקציות על אירן".