לאחר הפגישה אצל הרב דרוקמן, בבית היהודי מודיעים: לא ניתן לקיים פריימריז

בצל הפגישה בביתו של הרב דרוקמן, שלא הובילה להתקדמות במתווה האיחוד, הודיעו בבית היהודי כי הם בעד "איחוד מלא ולקיבוע הרשימה", אך ללא פריימריז

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/12/19 07:50 יח בכסלו התשפ

לאחר הפגישה אצל הרב דרוקמן, בבית היהודי מודיעים: לא ניתן לקיים פריימריז
הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יהודה חיים

אמש (א') נערכה הפגישה עם הרב חיים דרוקמן וארבעת חברי הכנסת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, אולם לאחר שעתיים יצאו הממנה ללא התקדמות במתווה איחוד המפלגות. הבוקר (ב') הודיעו בבית היהודי כי הם אינם רואים היתכנות לקיום פריימריז כרגע, ולכן צריך לקיים איחוד מלא בין המפלגות עם קיבוע הרשימה. 

"במשך שנה בזירה הפוליטית הסוערת, שכולה מערכות בחירות, פעלנו לאחד את השורות בציונות הדתית, להציל את גוש הימין וגם התפשרנו לטובת הכלל, ידענו לוותר על ההנהגה לטובת האיחוד מתוך דאגה כנה לשלטון הימין", הסבירו בבית היהודי. "מהכרות עם שותפינו אנחנו מאמינים שהדאגה לכלל מדריכה גם אותם. איננו מאמינים ששיקולים אחרים מנחים אותם".

עוד הוסיפו בבית היהודי: "מתוך אחריות לחיבורים ולאיחודים בפרק הזמן הקצר שיש בידינו, אנו סבורים שיש לרוץ באותה המתכונת כמו בפעמים הקודמות ולשאוף לחיבורים נוספים. אנו רואים בפריימריז עקרון ראוי ואף היינו היחידים בציונות הדתית שעשו זאת במשך שנים אך עם זאת כרגע זו משימה שאיננה יכולה להתכנס. אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני מפלגת הציונות הדתית שעלולה להשתנות".

בבית היהודי הסבירו את המתווה שלהם לאיחוד בין המפלגות: "הבית היהודי קובעת מסלול לפריימריז ולאיחוד מלא בין המפלגות, ובשלב זה, בעיצומה של מערכת הבחירות, ממליצה על המשך עבודת צוותי העבודה לאיחוד מלא ולקיבוע הרשימה המשותפת כפי שעושות שאר המפלגות. אנו קוראים לאחינו מהאיחוד הלאומי לשוב לשולחן המו״מ ולסכם באופן מיידי את הריצה המשותפת על בסיס ההסכם הקיים ואת עקרונות המיזוג".

הפגישה בביתו של הרב דרוקמן נערכה עם הרב רפי, השר סמוטריץ', ח"כ יוגב וח"כסופר, לאחר שבסוף השבוע שעבר הרב רפי ביטל את הגעתו לפגישה קודמת עם הרב והח"כים. תוצאות הפגישה היו ידועות מראש מכיוון שבבית היהודי הודיעו מראש שפניהם לא לבחירות מקדימות, אלא לשריון היו"ר. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן