נתניהו יוביל עצרת חירום נגד ממשלת מיעוט

ראש הממשלה יוביל עצרת של ח"כים ופעילי ליכוד בגני התערוכה, במטרה למנוע ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת: "אסור שביטחון ישראל יהיה תלוי באיימן עודה ואחמד טיבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/19 11:07 יט בחשון התשפ

נתניהו יוביל עצרת חירום נגד ממשלת מיעוט
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יצא מפרופורציות או חשש אמיתי? ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי להשתתף הערב (א') ב"עצרת חירום" שתתקיים בגני התערוכה בתל אביב, במחאה נגד הקמת ממשלת מיעוט בראשות בני גנץ וכחול לבן, אשר תיתמך, מבחוץ, על ידי הרשימה המשותפת. נתניהו מנהל בשבועות האחרונים, אך בייחוד מאז אמש, מערכה תקשורתית כנגד הקמת ממשלה כזו.

מלבד נתניהו, ישתתפו באירוע שרים, ח"כים ופעילי ליכוד, במקור תוכננה העצרת להשתתפות כל ראשי בלוק ה-55, אך הם לא יגיעו, ובמקום זאת תתקיים מחר פגישה בכנסת של כל חברי גוש הימין.

הבוקר תקף שר הביטחון נפתלי בנט את האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט ושלח אזהרה לבני גנץ. בנט כתב כי "אם ממשלת ישראל היתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח״כים פעולת צה״ל היתה ״רצח״, כלשונם". עוד קרא שר הביטחון ליו"ר כחול לבן להצטרף לממשלת אחדות: "אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

מנגד, השר בצלאל סמוטריץ' לא הצטרף לאזהרות וטוען כי אין סיכוי אמיתי לממשלה כזו: "מסרב להצטרף להיסטריה מהקמת משלת מיעוט שנשענת על תומכי טרור", כתב הבוקר (א') סמוטריץ' בטוויטר. "להערכתי סיכוי אפסי שזה יקרה (מהרבה סיבות), וגם אם כן - יהיה לזה אולי מחיר בחודשים הקרובים, אבל אם גוש הימין ישמור על לכידותו גם באופוזיציה, ממשלה כזו תיפול מהר מאוד והימין ינצח בבחירות בגדול ויחזור לשלטון להרבה שנים".