סמוטריץ' מרגיע: "סיכוי אפסי לממשלת מיעוט"

שר התחבורה הולך נגד הזרם של הפוליטיקאים מימין, וטוען כי גם אם בכל זאת תצליח לקום ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הרשימה המשותפת, היא לא תחזיק מעמד ורק תביא לחיזוק הימין

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/19 09:13 יט בחשון התשפ

סמוטריץ' מרגיע: "סיכוי אפסי לממשלת מיעוט"
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' , צילום: כיפה

מבוגר אחראי? על רקע הדיווחים והאזהרות בימין מפני הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, שתישען על תמיכת הרשימה המשותפת, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לא מצטרף למקהלה, וטוען כי אין סיכוי ממשי לממשלה כזו, ואם בכל זאת תקום - זה רק יועיל לימין.

"מסרב להצטרף להיסטריה מהקמת משלת מיעוט שנשענת על תומכי טרור", כתב הבוקר (א') סמוטריץ' בטוויטר. "להערכתי סיכוי אפסי שזה יקרה (מהרבה סיבות), וגם אם כן - יהיה לזה אולי מחיר בחודשים הקרובים, אבל אם גוש הימין ישמור על לכידותו גם באופוזיציה, ממשלה כזו תיפול מהר מאוד והימין ינצח בבחירות בגדול ויחזור לשלטון להרבה שנים".

הבוקר תקף שר הביטחון נפתלי בנט את האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט ושלח אזהרה לבני גנץ. בנט כתב כי "אם ממשלת ישראל היתה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת, 25 המחבלים שחוסלו השבוע היו עדיין בחיים. מבחינת אותם ח״כים פעולת צה״ל היתה ״רצח״, כלשונם". עוד קרא שר הביטחון ליו"ר כחול לבן להצטרף לממשלת אחדות: "אני קורא לבני גנץ לא לתת לכך יד. צו השעה: ממשלת אחדות".

ח"כ אחמד טיבי התייחס הבוקר לאפשרות של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת מפלגתו ואמר כי "הרשימה המשותפת מוכנה לעשות הרבה במסגרת העקרונות והבטחות הבחירות שלה כדי לסלק את נתניהו המנהיג המסית והשקרן - בתנאי שיהיו הישגים למגזר הערבי".

ראשי מפלגת חד"ש-תע"ל, אחמד טיבי ואיימן עודה

ראשי הרשימה המשותפת, אחמד טיבי ואיימן עודהצילום: פלאש 90

על המגעים עם כחול לבן אמר טיבי: "לא נרחיב על המגעים כדי שנתניהו ימשיך להיות בהיסטריה" 

בליכוד הקימו חמ"ל מיוחד במטרה למנוע את האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט, ומפעילים לחץ כבד על גבי אשכנזי ובוגי יעלון לפרוש יחד עם גנץ מהאיחוד עם לפיד ולהצטרף לממשלת אחדות. בסרטון שפרסם אמש קרא ראש הממשלה נתניהו לאשכנזי וליעלון: "יצאתם מדעתכם? יש זמן לעצור את הטירוף הזה. דברו איתו, התעשתו, ולכו לאותה ממשלת אחדות שהעם מצפה שנלך אליה ביחד".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, תקף הבוקר בגלי צה"ל את ראשי כחול לבן ואמר כי "כחול לבן החליטה לנסות להשיג שלטון גם במחיר של פגיעה בדמוקרטיה ובביטחון המדינה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן