נשיאת העליון דרשה מהפרקליטות להסיר שופטים מרשימות התפוצה

במייל ששלח פרקליט המדינה לבכירי הפרקליטות לשעבר, ביקש ניצן לסייע בהסברה ולגונן על מוסד הפרקליטות. המייל כותב גם לארבעה שופטים מכהנים ששימשו בעבר בפרקליטות, ועקב כך הבהירה נשיאת בתי המשפט כי אין לכך מקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/19 12:34 יז בחשון התשפ

נשיאת העליון דרשה מהפרקליטות להסיר שופטים מרשימות התפוצה
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות שוחחה הבוקר (יום ו') לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה להסיר מרשימת תפוצה של תכתובות פנימיות בפרקליטות שמות של ארבעה שופטים מכהנים שנכללו בהן.  לאחר החשיפה של העיתונאי קלמן ליבסקינד, לפיה פרקליט המדינה שי ניצן שלח מייל לבכירים לשעבר בפרקליטות ולשופטים מכהנים ובו ביקש מהם להתגייס למאבק התקשורתי על רקע הטענות כלפי הפרקליטות, הבהירה נשיאת בית המשפט העליון לפרקליט המדינה, כי אין מקום להכללת שופטים מכהנים ברשימות התפוצה. ניצן הסביר כי מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה. עוד הדגיש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי. "מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת", כך נמסר בהודעה מטעם הפרקליטות

לתפוצת הפנייה של ניצן לקראת כנס בכירי הפרקליטות לדורותיה שייערך בשבוע הבא בירושלים, צורפו שמותיהם של שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים אלי אברבנאל וחיה זנדברג ושופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב אירית קלמן.

במסמך שהופץ ברשימת התכתובות מבקש ניצן מבכירי הפרקליטות לשעבר לסייע בהסברה בתקשורת אל מול הביקורות והפרסומים כנגד הגוף שבראשו הוא עומד. בין היתר כלל המסמך פרטים על אודות פרשת פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד שמואשמת בפלילים.

מדוברות הרשות השופטת נמסר הבוקר כי "מכתבו של פרקליט המדינה הכולל מידע פומבי 'הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות' נשלח ברשימות תפוצה של מנהלים לשעבר בפרקליטות המדינה ובהם ארבעה שופטים מכהנים".

עוד נמסר כי "בשיחה שקיימה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות עם פרקליט המדינה הבוקר, הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. פרקליט המדינה הסביר כי מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

בפרקליטות הבהירו כי "הנהלת הפרקליטות נוהגת זה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים.

"יובהר כי שופטים מכהנים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה. פרקליט המדינה שלח מייל עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות בעבר המעדכן אותם כי הוא נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, וביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות.

"המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת".

עוד הבהירו בפרקליטות כי "בעקבות איתור התקלה", הורה פרקליט המדינה ניצן להסיר את ארבעת השופטים המכהנים מידית מרשימת התפוצה. "המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי", נמסר. "במסגרת המייל לא נשלח דבר שלא פורסם בהודעות דוברות רשמיות, ואין פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן