בוטל ערב ההתרמה לעמותת הרב פירר

המופע "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר", שנועד להתרמה לעמותת 'עזרה למרפא' של הרב אלימלך פירר, וזכה למתקפות ולביטולים בשל העובדה כי לא יופיעו בו נשים, בוטל לאחר הסערה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/19 20:10 ו בחשון התשפ

בוטל ערב ההתרמה לעמותת הרב פירר
הרב אלימלך פירר, צילום: פלאש 90

מופע ההתרמה בוטל. לאחר שהמופע "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר", מופע הצדעה לזמר שלמה ארצי, שנועד להתקיים כערב התרמה לעמותת 'עזרה למרפא', של הרב אלימלך פירר, ספג מתקפות חריפות עקב העובדה כי לבקשת הרב פירר, לא יופיעו בו נשים, הערב דווח כי המופע לא יתקיים.

הרב פירר כתב למארגני המופע, במכתב שפורסם בחדשות 12, כי "מעולם לא היינו ולא נסכים להיגרר לשיח של שנאת חינם. השקפתנו, מטרתנו ועצם קיומנו מסמלים את ההיפך הגמור, אנו דבקים במשימת חיינו וגאים באורח חיינו".

כזכור, במסגרת אירוע התרמה לעמותת עזרה למרפא, בראשות הרב אלימלך פירר, אמור היה להתקיים מופע מחווה לזמר שלמה ארצי, וכי אמנים רבים ומוכרים אמורים היו להשתתף בו ולבצע את מיטב שיריו. בתכנית חשפו כי לבקשת הרב פירר, באירוע  - הפתוח לכלל הציבור, גברים ונשים -  יופיעו על הבמה רק זמרים ואמנים גברים. בהפקת המופע כיבדו את בקשתו ופנו לאמנים בהתאם. לאחר שהדבר פורסם בתכניתו של גיא פינס, אמנים רבים הודיעו לשמע בקשת הרב פירר כי אין בכוונתם להופיע באירוע.

המוזיקאי אלון עדר הודיע היום כי החליט לפרוש ממופע המחווה, וגם עילי בוטנר וילדי החוץ, שהוזמנו להופיע בהרכב הגברי בלבד, ללא הזמרת אדר גולד, הודיעו בעמוד הפייסבוק שלהם שלא ישתתפו בלעדיה. הזמר שלמה ארצי, שמופע המחווה נערך לכבודו אך ללא השתתפותו, אמר שינסה לשוחח עם הרב בכדי לשנות את דעתו.

המנהל האמנותי של המופע, חיים שמש, אמר לאחר הפרסום: "אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל. כרטיסים נמכרים לנשים וגברים, מעורבב. הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע. באחת הפגישות הראשונות שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נשים תשרנה, ואני לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה. כיף לי לכבד את הרב מכיוון שהוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות".