בנט: "ישראל במצב חירום לאומי"

בשל המצב הביטחוני הקשה, יו"ר הימין החדש הפציר בנתניהו וגנץ לחבור לממשלת אחדות. במקביל גנץ עקץ את נתניהו: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/19 18:22 ד בחשון התשפ

בנט: "ישראל במצב חירום לאומי"
צילום: לע"מ. עודד קרני

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, הגיב להמשך המתיחות בדרום והפציר בראש הממשלה נתניהו וביו"ר כחול לבן בני גנץ לחבור לממשלת אחדות בהקדם האפשרי, בשל המצב הביטחוני הקשה. 

"ישראל במצב חירום לאומי", אמר בנט והוסיף: "לא ניתן יהיה לדחות לאורך זמן את טיפול השורש הנדרש בעזה, זאת במקביל לבלימת הצבת טבעת הטילים של איראן סביב ישראל. אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות בטחונית ואזרחית דחופה. על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם"

במקביל יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו על חוסר התגובה הישראלית לתוקפנות המתמשכת של חמאס ברצועת עזה: "ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה. בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו-זו מחוייבותי אליהם".

בתוך כך במהלך השבת צה"ל זיהה לפחות עשרה שיגורים מרצועת עזה לכיוון ישראל בערב שבת. שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, אחת פגעה בחצר בית פרטי בשדרות. לא היו נפגעים.