שבת מתוחה בדרום: רקטות ופגיעה ישירה בבית בשדרות

צה"ל זיהה לפחות עשרה שיגורים מרצועת עזה לכיוון עוטף עזה במהלך השבת. שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, אחת פגעה בחצר בית פרטי בשדרות. לא היו נפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/19 18:02 ד בחשון התשפ

שבת מתוחה בדרום: רקטות ופגיעה ישירה בבית בשדרות
ירי מרצועת עזה. ארכיון, צילום: פלאש 90. מנדי הכטמן

צה"ל זיהה לפחות עשרה שיגורים מרצועת עזה לכיוון ישראל בערב שבת. שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל, אחת פגעה בחצר בית פרטי בשדרות. לא היו נפגעים

מערכת כיפת ברזל יירטה שמונה רקטות, אך אחת מהן פגעה בחצר בית פרטי בשדרות. בני המשפחה שהו במרחב מוגן במבנה סמוך ולא נפגעו. נזק נגרם למבנה ולכלי רכב שחנו באזור. אף ארגון טרור לא קיבל עדיין אחריות לשיגור הרקטות.

דובר צה"ל מוסר כי אמש (ו'), מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של ארגון הטרור חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה.

הסיבה למתיחות החוזרת בדרום היא הריגתו של אחמד א-שחרי, שנהרג בתקיפת חיל האוויר באזור חאן יונס במהלך 'צעדות השיבה' המתקיימות סמוך לגדר המערכת בשנה האחרונה. מלבד ההרוג, דיווחו הפלסטינים על שניים נוספים שנפצעו באורח בינוני-קשה. לא ידוע עדיין אם א-שחרי, בן 27, משויך לאחת הזרועות הצבאיות בעזה. מקורות פלסטיניים מסרו כי אחיו נהרג מירי צה"ל במהלך עימותי צעדות השיבה לפני שנה וחצי.