דוברו של נתניהו נגד המשטרה: השתמשו בחומרים מהטלפון שלי שלא לצרכי החקירה

יונתן אוריך פנה במכתב, שפורסם בחדשות 12, ליועץ המשפטי לממשלה, וטען כי בעת שהסלולרי שלו נבדק בפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, החוקרים עיין גם בחומרים שאינם קשורים לפרשה בה נחקר, ואף השתמש בהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/19 20:29 כט בתשרי התשפ

דוברו של נתניהו נגד המשטרה: השתמשו בחומרים מהטלפון שלי שלא לצרכי החקירה
דובר ראש הממשלה, יונתן אוריך, צילום: פלאש 90

פרשת החקירה של יועצי ראש הממשלה מסתבכת. יונתן אוריך, דוברו של ראש הממשלה נתניהו, פנה הערב (ב') במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש ממנו להתערב בחקירת המשטרה נגד יועציו של נתניהו בפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. כך פרסם משה נוסבאום בחדשות 12.

לטענתו של אוריך, בעת שנחקר במשטרה בפרשה, בה חשודים הוא ומנהל קמפיין הבחירות של הליכוד, עופר גולן, בהטרדתו של עד המדינה שלמה פילבר באמצעות שליחת רכב 'נ נח' מתחת לביתו והשמעת מוזיקה, הוא נדרש להציג לחוקרת את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו, כדי לאפשר לה לעבור על חומרים הקשורים בפרשה. אך כאשר לקחה החוקרת את המכשיר, הבחין אוריך כי היא עוברת גם על חומרים אחרים, שלא קשורים ישירות לחקירה שנוהלה באותו רגע, דבר שאסור לה לעשות.

עוד טען דובר ראש הממשלה, כי החוקרת הזינה את המידע לקבוצת ווטסאפ במכשירה (של החוקרת), שנקראת 'השלמות תיק 4000', אחת הפרשות בהן נחקר ראש הממשלה, ובה צפוי, ככל הנראה, להיות מואשם בשוחד.

כזכור, בהודעה משותפת שהוציאו היום בצהריים המשטרה ומשרד המשפטים, נאמר כי "בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה". כאשר מטענתו של אוריך עולה תמונה אחרת לחלוטין.

נתניהו: מנסים להלך אימים על סביבתי

בתוך כך פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה בנושא חקירת יועציו, וטען כי נועדה להלך אימים על סביבתו הקרובה: "‏החרמת הטלפונים של יועצי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח.
אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה.
למה את זה לא חוקרים?